40 urodziny Misia Tous: barcelońska podróż pełna słońca, sztuki i emocji

1 tydzień temu 10

Casa Bonay: globalne spotkania i pierwsze inspiracje

Wszystko zaczęło się od spotkania w Casa Bonay – hotelu, do którego przylecieli dziennikarze i ambasadorowie marki z całego świata. Poza ekipą z Polski, mieliśmy okazję poznać influencerów z Niemiec, Portugalii, Hiszpanii, Kolumbii czy Meksyku. Hotelowe lobby od rana wypełnione było rozmowami o modzie, historii rodziny Tous (marka na rynku jest od 1920 roku), pięknych zabytkach Barcelony i oczywiście smakowitej, hiszpańskiej kuchni. Razem z redakcją ELLE z Polski przyjechały także gwiazdy naszych okładek – Kasia Sokołowska i Lara Gessler, oraz Inez, influencerka z grupy Dress Code.

Tous

mat. prasowe

Wspólnie udaliśmy się do Muzeum Sztuki Współczesnej MACBA, gdzie na prywatnym zwiedzaniu mieliśmy okazję zobaczyć najnowsze wystawy. Tu zresztą wrócimy także kolejnego dnia, ale o tym więcej za chwilę…

Widoki Montjuïc i kolacja 90 metrów nad miastem

Z muzeum udaliśmy się na wzgórze Montjuic, skąd roztacza się spektakularny widok na Barcelonę. I tu czekała na nas niespodzianka – do restauracji Altamar położonej na wysokości 90 metrów nad ziemią, gdzie mieliśmy zjeść uroczystą kolację, zawiozła nas kolejka, która na ten jeden wieczór zamieniła się w wagonik Tousa.

Wrażenia z zobaczenia miasta w nocy, podświetlonego milionami świateł – bezcenne. Podobnie jak spotkanie na kolacji z rodziną Tous. Każdy z nas miał okazję porozmawiać z Rosą Tous, która dziś razem z trzema siostrami prowadzi markę odziedziczoną z pokolenia na pokolenie. To zresztą jej mama Rosa Orial, zainspirowana podczas podróży do Mediolanu widokiem pluszowego misia na sklepowej wystawie, wpadła na pomysł, by wprowadzić ten symbol do biżuterii. Był rok 1985 i od tego czasu właśnie miś stał się symbolem czułości, miłości i troski, którym ludzie obdarowują się na całym świecie. Nic więc dziwnego, że następnego dnia właśnie on był przewodnikiem po wszystkich zaplanowanych, urodzinowych atrakcjach.

Pop-up OSO: zmysłowa podróż po świecie Tous

Drugi dzień naszej barcelońskiej przygody zaczęliśmy od uroczystego otwarcia pop up-u OSO (po hiszpańsku: miś). Pojawił się on w trzech miastach na świecie: Barcelonie, Meksyku i Nowym Jorku. My odwiedziliśmy ten przy słynnej Rambla Catalunya 66, który na dwa miesiące stał się centrum świętowania urodzin dla wszystkich fanów tej hiszpańskiej marki. Przestrzeń podzielona jest na zmysły.

Tous

mat. prasowe

Kiedy weszliśmy, od razu wyczuwalny był zapach specjalnie skomponowany na tę okazję, potem idąc dalej wzdłuż ekspozycji biżuterii w najróżniejszych wariantach, zatrzymaliśmy się przy stacji „smaku” – na gości czekały truskawkowe mochi oczywiście w kształcie misia. Kilka kroków dalej to już zmysł dotyku: futerko słynnego symbolu w różnych fakturach. Na fotelach wyściełanych różowym pluszem mogliśmy zrelaksować i sami doświadczyć tej sensorycznej ekspozycji.

tous

mat. prasowe

Na koniec – wzrok. I tu mieliśmy okazję premierowo zobaczyć nową kampanię marki „Celebrate Joy. Everyone’s Invited”, w której występuje siedmioro artystów i twórców: Amaia, Ángela Molina, Agustín Della Corte, Lux Pascal, Cecilia Suárez, Macarena Achaga oraz Robin Shrestha. Każda z tych osobowości wnosi do projektu własną historię, wrażliwość i energię, tworząc wspólnie barwny portret współczesności. Artyści zgromadzeni wokół jednego stołu śpiewają utwór Amaii „C’est la Vie” i wspólnie celebrują 40-lecie kultowego symbolu marki, mając na sobie najnowsze kreacje biżuteryjne.

W Tous wierzymy, że biżuteria jest uniwersalnym językiem, który łączy ludzi i podkreśla ich indywidualność. Kampanią „Celebrate Joy. Everyone’s Invited” chcemy zaprosić wszystkich do wspólnego świętowania i oddać hołd naszej szerokiej, różnorodnej społeczności – powiedziała Anna Sió, dyrektor marketingu i komunikacji Tous.

Tego dnia swoją premierę miała też nowa kolekcja zawieszek.

Została podzielona na dwa uniwersa: Original i Bold Bear. Cała seria łączy w sobie wszystkie wizerunki misia, który na przestrzeni lat kilkakrotnie zmieniał swój kształt. Na styku tych dwóch światów powstała wyjątkowa, dwukolorowa zawieszka, która jest symboliczną esencją jubileuszu – opowiada w rozmowie z ELLE Magdalena Siegal, CEE communication manager w Tous.

Kolejnym przystankiem był adres Paseo de Gracia 99 – flagowy sklep Tous o powierzchni ponad 150 metrów. Tu mogliśmy zobaczyć kolekcje Tous, linię Atelier oraz markę eksperymentalnej biżuterii Suot Studio.

MACBA wieczorem: spektakl w czerni, fuksji i złocie

Na wieczorne uroczystości urodzinowe wróciliśmy do Museu d’Art Contemporani de Barcelona MACBA. Na tę jedną noc stało się przestrzenią tylko trzech kolorów: czarnego (dress code: all black), fuksjowego (globalny kolor marki Tous) oraz złotego. Wydarzenie zostało podzielone na czteroczęściowy spektakl stworzony przez hiszpańską artystkę Martę Pazos. Głos samej dramatopisarki poprowadził nas przez cztery doświadczenia zaprojektowane specjalnie na tę okazję.

Punkt pierwszy – powitalny „różowy” koktajl.
Punkt drugi – kolacja dla 300 gości z całego świata autorstwa Meilan Kao, inspirowana sztuką dim sum, gdzie każda pozycja z menu miała kształt bryłki złota. Ta sama bryłka – tylko w gigantycznym wydaniu – górowała nad nami podczas całego wieczoru jako monumentalny eksponat zawieszony w muzeum.

Tous

mat. prasowe

Tous

mat. prasowe

Tous

mat. prasowe

Akt trzeci to koncert Amaii, ambasadorki marki Tous. Młoda piosenkarka zachwyciła nas swoim głosem i musimy przyznać, że jej utwory od razu wylądowały na naszej prywatnej playliście.

Złoty tort i cztery siostry: emocjonalny finał jubileuszu

Wielki finał to oczywiście tort – złoty, z misiem na samym czubku i zdmuchnięcie świeczek przez cztery siostry Tous. I to właśnie ich widok – przytulonych, wzruszonych, szczęśliwych – będzie dla nas najpiękniejszym wspomnieniem z tych wyjątkowych dni w Barcelonie. Bo to w marce Tous jest najważniejsze – autentyczność uczuć, które reprezentują jej twórczynie.

Tous

mat. prasowe

mat. prasowe

mat. prasowe

Przeczytaj źródło