Agencja Roberta Lewandowskiego urosła, ale zysk dalej niewielki

13 godziny temu 1
Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.

Robert Lewandowski, fot. Grzegorz Wajda/REPORTER Robert Lewandowski, fot. Grzegorz Wajda/REPORTER

Przychody RL Media w ub.r. wyniosły 162,94 mln zł. Wobec 126,37 mln rok wcześniej oznacza to wzrost o 28,9 proc.

To rekordowe wyniki w historii agencji uruchomionej jesienią 2017 roku. Inwestorem branżowym jest w niej dom mediowy Value Media należący do holdingu Group One, mając 51 proc. udziałów. 49 proc. walorów należy zaś do spółki 5in9 Global, w której jedynym udziałowcem jest Robert Lewandowski.

Prawie wszystkie wpływy RL Media pochodzą od Salestube, innej spółki wschodzącej w skład Group One. W ub.r. było to 162,87 mln zł, a rok wcześniej – 124,32 mln.

CZYTAJ TEŻ: O co chodzi z blond włosami Roberta Lewandowskiego i innych piłkarzy? Fryzurę zmienił też Cezary Pazura

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Wydatki operacyjne agencji zwiększyły się w tempie identycznym do przychodów – o 28,9 proc. do 162,56 mln zł. Niemal w całości stanowią je koszty usług obcych (czyli usług i powierzchni reklamowych dla klientów) poszły w górę ze 126,05 do 162,46 mln zł.

Wydatki wobec innych spółek z Group Onet skurczyły się r/r z 1,97 mln do 65,1 tys. zł.

Na poziomie sprzedażowym brutto zysk firmy zwiększył się z 222,3 do 387,3 tys. zł, a na operacyjnym – z 216,7 do 383,4 tys. Natomiast przy wzroście kwoty podatku dochodowego z 41,2 do 244 tys. zł zysk netto zmalał ze 175,5 do 139,2 tys.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Zeszłoroczny zysk netto został wypłacony wspólnikom zgodnie z łączącą ich umową.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2024, a poprzedni – 2023

Przeczytaj źródło