Sieci Biedronka i Lidl wycofują produkty marki Sokołów z powodu wykrycia obecności bakterii Escherichia coli (STEC), groźnej dla zdrowia. Konsumenci proszeni są o niezwłoczne wyrzucenie lub zwrot skażonych produktów do sklepów, w których zostały zakupione.
Biedronka wycofuje metkę cebulową Sokołów
W Biedronce sprzedawana była skażona partia metki cebulowej Sokołów, oznaczona numerem 8225281102 i terminem trwałości do 24.10.2025. Produkt został wycofany po tym, jak Główny Inspektorat Sanitarny potwierdził obecność bakterii produkującej toksynę Shiga w dwóch produktach tej marki.
W oświadczeniu opublikowanym na stronie Biedronki producent podkreślił, że decyzja o wycofaniu jest podyktowana troską o najwyższe standardy bezpieczeństwa żywności. Jednocześnie firma przeprosiła klientów za niedogodności i zapewniła, że dobro konsumentów jest absolutnym priorytetem.
Osoby, które zakupiły produkt, proszone są o jego zniszczenie lub zwrócenie do najbliższego sklepu. Produkt wraz z opakowaniem koniecznym do identyfikacji partii zostanie całkowicie zrefundowany
– czytamy w komunikacie.
Lidl wycofuje tatara wołowego Sokołów
Podobne ostrzeżenie wydała sieć Lidl, która poinformowała o wycofaniu tatara wołowego marki Sokołów. W skażonej partii, oznaczonej numerem 8525281202 i terminem trwałości do 24.10.2025, wykryto obecność bakterii E. coli STEC.
Skażony produkt był dostępny w wybranych sklepach w siedmiu województwach: małopolskim, mazowieckim, podkarpackim, podlaskim, śląskim, świętokrzyskim i warmińsko-mazurskim.
W związku ze stwierdzoną niezgodnością mikrobiologiczną podjęliśmy decyzję o wycofaniu produktu. Decyzja podyktowana jest dbałością o najwyższe standardy bezpieczeństwa produktów i ma na celu wyeliminowanie ryzyka spożycia niezgodnego produktu przez konsumentów
– napisano w komunikacie Lidla.
Klienci, którzy zakupili skażony produkt, proszeni są o jego wyrzucenie lub zwrot do sklepu, przy czym opakowanie jest niezbędne do identyfikacji partii i otrzymania pełnego zwrotu pieniędzy.
Apel do konsumentów
Obie sieci podkreślają, że produktów nie należy spożywać, gdyż może to prowadzić do zatrucia pokarmowego. Jednocześnie zapewniają, że dobro i bezpieczeństwo konsumentów są dla nich absolutnym priorytetem.
„Pragniemy przeprosić za wszelkie niedogodności związane z zaistniałą sytuacją i zapewnić, że bezpieczeństwo żywności oraz zdrowie naszych klientów są dla nas najważniejsze” – czytamy w oświadczeniach Biedronki i Lidla.
Dalszy ciąg materiału pod wideo
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję

2 tygodni temu
17




English (US) ·
Polish (PL) ·