W okresie od stycznia do czerwca br. marketerzy wydali na reklamę w mediach tradycyjnych (bez internetu) 23,59 mld zł (wg danych cennikowych netto, bez rabatów, Kantar Media). To 7,1 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r.
Prawie połowa tej kwoty – 11,89 mld zł – trafiła do telewizji. To wzrost o 2,9 proc. w skali roku. Do radia popłynęło 6,46 mld zł budżetów reklamowych – 16,4 proc. więcej, a 2,16 mld zł – do magazynów, których wpływy reklamowe wzrosły w omawianym okresie o 17,7 proc.
Blisko 1,6 mld zł marketerzy przeznaczyli na reklamę w kinach, zwiększając wydatki w tym kanale komunikacji o 0,8 proc. Wpływy reklamowe w branży outdoorowej wyniosły 758,1 mln zł (wzrost o 9,6 proc.), gazet – 524,4 mln zł (wzrost o 2,4 proc.).
Zmalały natomiast wydatki na reklamę DOOH – o 34,6 proc., do 195,6 mln zł.

Mocny wzrost wydatków Kauflandu
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej
Niezmiennie najwięcej na reklamę wydaje farmaceutyczna spółka Aflofarm Farmacja Polska. Z budżetem w kwocie 1,09 mld zł, mniejszym w skali roku o 9,5 proc. wciąż utrzymuje pozycję lidera.
Drugie miejsce na reklamowym podium należy do firmy Terg (właściciel Media Expert), która wydała 820,8 mln zł (21,5 proc. więcej). Podium zamyka Lidl z wydatkami w wysokości 609 mln zł (wzrost o 20 proc.).
Natur Produkt Zdrovit przeznaczył na wsparcie reklamowe swoich marek 581,1 mln zł (+23 proc.), USP Zdrowie –395,5 mln zł (+0,5 proc.), Volkswagen Group Polska – 363,4 mln zł (+57,3 proc.), Euro-Net Warszawa – 350,5 mln zł (+19,6 proc.), a Ferrero Polska – 310,6 mln zł (+1,5 proc.).
Imponujący wzrost wydatków na reklamę notuje sieć sklepów Kaufland. Wydatki tego marketera wzrosły z 114,3 do 317,8 mln zł, czyli o 178 proc.
Mniej wydał właściciel sieci sklepów Biedronka – Jeronimo Martins Polska zredukowało budżet w skali roku o 24,3 proc., do 327,7 mln zł.
