BLIK znów ma poważne problemy. Firma wydała specjalny komunikat

6 dni temu 8
BLIK znów ma problemy. "Obserwujemy zewnętrzny atak"
BLIK znów ma problemy. "Obserwujemy zewnętrzny atak" Fot. Mikhail Nilov/Pexels/zdjęcie ilustracyjne

W poniedziałek nie obyło się bez kolejnych problemów dla przedstawicieli BLIKA – firma znów stała się celem cyberataków. W sprawie wydano specjalny komunikat.

Daj napiwek autorowi

"Obecnie obserwujemy zewnętrzny atak typu DDoS, który może powodować czasowe problemy z realizacją płatności BLIKIEM. Trwają prace nad przywróceniem płynności działania" – czytamy w komunikacie firmy na Facebooku.

Również w sobotę firma miała podobne problemy. "Od wczesnych godzin porannych obserwujemy zewnętrzny atak typu DDoS na polską infrastrukturę rozliczeniową, co wpływa na płynne działanie płatności – na przykład BLIK-iem" – informował wówczas serwisie X minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski.

W weekend firma miała podobne kłopoty

"Trwają intensywne działania służb, aby wyeliminować skutki tego ataku. Sytuacja wraca do normy, infrastruktura jest zabezpieczana, co przekłada się na przywracanie funkcjonowania płatności" – podkreślił minister.

"Takie ataki zdarzają się regularnie i polskie służby w zdecydowanej większość przypadków je blokują tak, że użytkownicy nie odczuwają skutków" – wskazał.

Przypomnijmy: BLIK to bez wątpienia jedno z największych udogodnień, jakie posiada polski system bankowości. Wystarczy wygenerować kod, żeby móc zapłacić za zakupy bez konieczności wyjmowania karty płatniczej. Dodatkowo dzięki niemu możemy od ręki i za darmo robić przelewy na numer telefonu.

Czytaj także:

logo

Przeczytaj źródło