Zamknięcie przejść granicznych nie powinno utrudnić eksportu Chinom, bo przez terminale w Małaszewiczach przejeżdżała niewielka liczba towarów z Azji. Mogą narzekać nasi przewoźnicy np. PKP Cargo, które próbowało rozkręcić po torach eksport w Europy do Azji
Wprawdzie od lat mówi się o rosnącej roli kolejowego szlaku, który prowadzi z Chin przez Rosję i Białoruś do Unii Europejskiej, w rzeczywistości jego rola w handlu towarami z Państwa Środka jest niewielka, a rosyjska inwazja na Ukrainę dodatkowo załamała te przewozy. W szczytowym momencie przez terminal w Małaszewiczach na granicy polsko-białoruskiej przewijało się 700 tys. kontenerów rocznie. Ostatnio była tam najwyżej połowa tej liczby.
Eksport z Chin do UE po torach to promile
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Zobacz
Popularne Zobacz również Najnowsze
Przejdź do strony głównej

1 miesiąc temu
41





English (US) ·
Polish (PL) ·