Blokada granicy z Białorusią umiarkowanie boli Chińczyków. Jedwabnym szlakiem przez Małaszewicze jadą promile eksportu z Państwa Środka

1 miesiąc temu 41
PKP Cargo PKP Cargo / Media

Zamknięcie przejść granicznych nie powinno utrudnić eksportu Chinom, bo przez terminale w Małaszewiczach przejeżdżała niewielka liczba towarów z Azji. Mogą narzekać nasi przewoźnicy np. PKP Cargo, które próbowało rozkręcić po torach eksport w Europy do Azji

Wprawdzie od lat mówi się o rosnącej roli kolejowego szlaku, który prowadzi z Chin przez Rosję i Białoruś do Unii Europejskiej, w rzeczywistości jego rola w handlu towarami z Państwa Środka jest niewielka, a rosyjska inwazja na Ukrainę dodatkowo załamała te przewozy. W szczytowym momencie przez terminal w Małaszewiczach na granicy polsko-białoruskiej przewijało się 700 tys. kontenerów rocznie. Ostatnio była tam najwyżej połowa tej liczby.

Eksport z Chin do UE po torach to promile

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję

logo Krzysztof Śmietana

Zapisz się na newsletter

Otrzymuj codziennie rzetelne informacje o zmianach w prawie i podatkach oraz aktualności istotne dla przedsiębiorców.

Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich

Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.

success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Zobacz

Popularne Zobacz również Najnowsze

image for background

logo www.GazetaPrawna.pl

Przejdź do strony głównej

Przeczytaj źródło