Brytyjski regulator daje zielone światło fuzji Omnicomu z IPG

17 godziny temu 17

Brytyjski regulator poinformował w środę, że "nie będzie kierował fuzji między Omnicom i Interpublic do dogłębnej analizy, torując tym samym drogę do stworzenia największej na świecie grupy marketingowej.

Omnicom zawarł umowę przejęcia Interpublic o wartości 13,25 mld dolarów w grudniu ubiegłego roku. Transakcja zostanie prawdopodobnie sfinalizowana w drugiej połowie 2025 roku.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Wstępne dochodzenie w sprawie fuzji przeprowadzono w czerwcu br. Chodziło o to, aby ocenić, czy transakcja może doprowadzić do zmniejszenia konkurencji na rynku brytyjskim.

Umowa została zatwierdzona przez amerykańską Federalną Giełdę Handlu (FTC) pod warunkiem, że powstała w wyniku połączenia obu holdingów firma nie będzie "brać udziału w zmowie lub koordynacji działań mających na celu odsuwanie reklam od wydawców mediów z powodu ich politycznych lub ideologicznych poglądów”.

Omnicom i IPG to odpowiednio trzecia i czwarta (po WPP i Publicis Groupe) co do wielkości grupa agencyjna w USA. Po połączeniu staną się największym na świecie tego typu podmiotem. W skład grupy Omnicom wchodzą takie agencje jak BBDO, TBWA, FleishmanHillard i Omnicom Media Group. Podmiot przejmie Interpublic Group, który jest właścicielem m.in. agencji McCann Worldgroup, FCB, Weber Shandwick i Mediabrands.  

Przeczytaj źródło