Chiński producent samochodów BYD szturmem zdobywa rynki europejskie, a model BYD Seal U DM-i 2025 jest kluczowym elementem tej ekspansji w Polsce, stanowiąc jedyną hybrydę plug-in w ofercie marki, uzupełniającą gamę sześciu modeli w pełni elektrycznych. Ten SUV segmentu D kusi klientów połączeniem konkurencyjnej ceny, bogatego wyposażenia standardowego oraz zaawansowanej technologii hybrydowej, rzucając wyzwanie uznanym rywalom z Europy i Japonii. Seal U DM-i zdołał już wypracować sobie silną pozycję na polskim rynku – w pierwszym kwartale 2025 roku zarejestrowano go w liczbie 410 egzemplarzy, co uplasowało go na trzecim miejscu wśród najpopularniejszych hybryd plug-in w Polsce, bijąc nawet Skodę Kodiaq PHEV.
Szukasz nowego rodzinnego SUVa? Poznaj szeroką gamę modeli BYD dostępnych od ręki z finansowaniem dla firm i osób prywatnych. Okazyjne rabaty już ruszyły! Wejdź na: BYD
Komfortowe Studio na Kołach
BYD Seal U DM-i jest średniej wielkości SUV-em, mierzącym 4775 mm długości, 1890 mm szerokości i 1670 mm wysokości, przy rozstawie osi wynoszącym 2765 mm. Tego typu gabaryty czynią go przestronnym wyborem dla pięciu osób, idealnym dla rodzin. Stylistyka pojazdu, za którą odpowiada Wolfgang Egger (projektant pracujący wcześniej m.in. dla Audi i Lamborghini), jest nowoczesna i spójna, choć bez ekstrawagancji. Warto zwrócić uwagę na tył samochodu, który wyróżnia się dużą, animowaną blendą świetlną.
Wymiary
Jeśli chodzi o praktyczność, bazowa pojemność bagażnika w wersji hybrydowej to 425 litrów, która po złożeniu tylnych siedzeń zwiększa się do 1440 litrów. Choć ładowność modelu Seal U DM-i wynosi 410 kg, wnętrze nadrabia luksusowym i nowatorskim kokpitem. Kabina przypomina raczej nowoczesne studio niż klasyczne wnętrze SUV-a, z licznymi poziomymi liniami, przyjemnym podświetleniem ambientowym oraz konsolą centralną sprawiającą wrażenie zawieszonej w powietrzu. Samochód ten zdobył również komplet pięciu gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP.
Technologia DM-i
Model Seal U DM-i jest dostępny w dwóch wersjach hybrydowych typu plug-in, wykorzystujących technologię Super DM. Wrażenia z jazdy są w dużej mierze "elektryczne" – pojazd porusza się płynnie i cicho, a silnik spalinowy działa głównie w tle, ładując akumulator.
Dalsza część artykułu pod filmem
Wersje wyposażenia BYD Seal U - dane techniczne
Podstawowy wariant Boost (napęd FWD) oferuje łącznie 218 KM mocy i 300 Nm momentu obrotowego. Wykorzystuje on 1,5-litrowy silnik benzynowy (98 KM) i jeden silnik elektryczny (166 KM). Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,9 sekundy, a prędkość maksymalna to 170 km/h.
Topowa wersja Design (napęd AWD) ma łączną moc 328 KM (źródła podają też 324 KM) i 550 Nm momentu obrotowego, co pozwala na sprint do 100 km/h w zaledwie 5,9 sekundy. W tym przypadku wykorzystano turbodoładowany silnik 1.5 (130 KM) oraz dwa silniki elektryczne.
Obie wersje są wyposażone w akumulator litowo-żelazowo-fosforanowy (LFP) BYD Blade o pojemności 18,3 kWh. Deklarowany zasięg w trybie elektrycznym (WLTP) wynosi 80 km dla wersji Boost i 70 km dla Design. Łączny zasięg pojazdu z pełnym bakiem (60 l w wersji FWD) i baterią osiąga imponujące 1080 km, co jest dużą zaletą na dłuższych trasach.
Jeśli chodzi o ładowanie, baterię można uzupełniać prądem przemiennym (AC) o mocy do 11 kW oraz prądem stałym (DC) o mocy do 18 kW. Ładowanie DC od 30% do 80% zajmuje zaledwie 35 minut. Ciekawą funkcją jest technologia V2L (Vehicle-to-Load), umożliwiająca zasilanie urządzeń zewnętrznych, takich jak laptop czy czajnik, co może być przydatne na biwakach.
Czytaj więcej: Technologia V2L, V2H, V2G. Wszystko co musisz wiedzieć
BYD Seal U - wersje wyposażenia
Jednym z kluczowych atutów BYD Seal U DM-i, zgodnie z oczekiwaniami klientów chińskich marek, jest wyjątkowo bogate wyposażenie standardowe. Występuje ono w dwóch poziomach – Boost oraz Design, które są niemal identyczne, różniąc się głównie mocą i typem napędu.
W standardzie znajdziemy m.in. 19-calowe felgi aluminiowe, pełne oświetlenie LED, tapicerkę z ekologicznej skóry, system audio Infinity z 9 lub 10 głośnikami, a także zaawansowane systemy bezpieczeństwa. W kabinie dominuje 15,6-calowy obrotowy ekran dotykowy (możliwość zmiany orientacji z poziomej na pionową), który wygląda jak duży tablet z Androidem i charakteryzuje się wysoką responsywnością i płynnymi animacjami. Kierowca ma do dyspozycji 12,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników oraz wyświetlacz head-up.
Na liście wyposażenia podnoszącego komfort znajdują się również panoramiczny, elektrycznie otwierany dach, podgrzewana kierownica, elektrycznie regulowane, podgrzewane i wentylowane fotele przednie (z pamięcią dla kierowcy), a także elektrycznie sterowana klapa tylna. Bezpieczeństwo wspierają zaawansowane systemy ADAS, w tym m.in. adaptacyjny tempomat (ACC), asystent pasa ruchu (LKA), monitorowanie martwego pola (BSD) oraz kamera z widokiem 360 stopni. Samochód jest również dobrze wyciszony, oferując komfort porównywalny z hybrydami z wyższej półki.
Wnętrze można spersonalizować czarnym lub czarno-brązowym wariantem kolorystycznym, bez dodatkowych opłat. Opcjonalnie płatny jest lakier metaliczny (5000 zł) w kolorach niebieskim Tian Qing, Snow White, Delan Black czy beżowym Boundless Cloud (bez dopłaty jest Time Grey).
BYD Seal U DM-i. Ceny, dostępność szczegóły dotyczące gwarancji
BYD Seal U DM-i wyróżnia się na tle konkurencji dzięki konkurencyjnym cenom, co jest głównym czynnikiem sukcesu chińskich marek w Polsce.
Ceny katalogowe w Polsce (2025):
- Wersja Boost (218 KM, FWD): od 169 900 zł
- Wersja Design (328 KM, AWD): od 209 900 zł
Zakup hybrydowego SUV-a BYD Seal U DM-i w ofercie Superauto.pl jest wspierany przez różnorodne opcje finansowania. Klienci, zarówno firmy, jak i osoby prywatne, mogą skorzystać z leasingu, który jest dostępny z umowami od 24 miesięcy i oferuje możliwość uzyskania rabatów sięgających nawet 30%. Inną opcją jest wynajem długoterminowy, który nie wymaga wkładu własnego ani obowiązku wykupu pojazdu, działając na zasadzie miesięcznego abonamentu, z umowami od 12 miesięcy. Dostępny jest również kredyt, który zapewnia pełną własność pojazdu i pełną swobodę. Przykładowo, wersja DM-i Boost (218 KM) jest często objęta rabatem 11% względem ceny katalogowej, dostępnym przy finansowaniu przez platformę, co przekłada się na cenę około 151 300 zł. W tej promocyjnej ofercie leasing netto dla tego modelu wynosi około 2 079 zł (2 557 zł brutto) miesięcznie, a kredyt – 2 694 zł miesięcznie. W przypadku mocniejszej wersji DM-i Design AWD (328 KM, 209 900 zł), leasing netto wynosi około 2 885 zł miesięcznie (3 549 zł brutto), a rata kredytu około 3 725 zł miesięcznie.
Oto przykładowa kalkulacja finansowania w Superauto.pl
Warunki Gwarancji
BYD oferuje jedne z najbardziej atrakcyjnych gwarancji w segmencie:
- Cały samochód: 6 lat lub 150 000 km.
- Bateria trakcyjna: 8 lat lub 200 000 km (z gwarancją, że pojemność nie spadnie poniżej 70%).
- Jednostka napędowa: 8 lat (limit 150 000 km).
- Perforacja nadwozia: 12 lat bez limitu kilometrów.
Warto jednak pamiętać o elementach z krótszym okresem ochrony (4 lata lub 120 000 km), obejmującym m.in. lampy LED, system multimedialny czy amortyzatory.
Koszty Serwisu (DM-i FWD):
- Przeglądy okresowe są mniej obciążające finansowo niż w przypadku niektórych konkurentów, ale wymagają regularności dla utrzymania gwarancji. Wymiana oleju silnikowego i filtrów przewidziana jest co rok lub 15 000 km (ok. 800 zł).
- Kompleksowy przegląd odbywa się co dwa lata lub 30 000 km i kosztuje około 2600 zł. Większy serwis, obejmujący m.in. wymianę oleju w przekładni, ma miejsce po 4 latach lub 60 000 km (ok. 3200 zł).
BYD Seal U Dm-i vs konkurencja
Model Seal U na rynku SUVów staje ramię w ramię z takimi modelami jak: Skoda Kodiaq PHEV czy innymi modelami chińskich rywali. Przejdź do porównywarki modeli by wiedzieć więcej.
Porównywarka: BYD Seal U DM-i vs konkurencja | Autocentrum.pl
BYD Seal U DM-i 2025 to nowoczesny SUV plug-in, który stanowi doskonałą propozycję "value for money". Oferuje zaawansowany napęd hybrydowy (w tym mocną opcję AWD z przyspieszeniem w 5,9 s), bogactwo wyposażenia standardowego (w tym obracany ekran i kamery 360 stopni), a także duży zasięg całkowity. Nabywca otrzymuje duży, komfortowy i bezpieczny samochód (5 gwiazdek NCAP) w cenie, która jest konkurencyjna wobec europejskich rywali, często gorzej wyposażonych w bazowych wariantach. Mimo drobnych niedociągnięć, takich jak brak regulacji wysokości fotela pasażera czy angielska obsługa głosowa, Seal U DM-i jest jednym z najciekawszych kandydatów w segmencie D na rok 2025, szczególnie dla tych, którzy cenią sobie nowoczesne technologie i długoterminową pewność dzięki atrakcyjnemu pakietowi gwarancyjnemu.

1 miesiąc temu
44


![Zendaya w filmie oscarowego twórcy „Tamtych dni, tamtych nocy”. To pełna napięcia gra, która rozpala zmysły [RECENZJA]](https://images.immediate.co.uk/production/volatile/sites/64/2025/10/okladka-01c585e.png?resize=1200%2C630)



English (US) ·
Polish (PL) ·