Był prezesem dawnej Sigmy Bis. Czym zajmuje się teraz Marcin Dec?

1 dzień temu 1
Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.

Firma, którą obecnie rozwija Marcin Dec jest firmą mediowo-komunikacyjną w wąskiej branży relacji inwestorskich. Pomaga spółkom notowanym na giełdach w USA i Kanadzie oraz crowdfoundingowym w pozyskiwaniu inwestorów

– Wykorzystuję w pełni moje doświadczenie mediowo-reklamowe w budowaniu szytych na miarę rozwiązań komunikacyjnych oraz budowaniu własnego wyspecjalizowanego ekosystemu mediowego – opowiada Marcin Dec.

Twierdzi, że praca ta jest niezwykle ciekawa. – Naszymi bezpośrednimi klientami są z reguły CEO spółek, które działają w przeróżnych sektorach na całym świecie. To jest fascynujące widzieć, jak ludzie budują przeróżne rodzaje biznesów, tworzą mechanizmy finansowania, itp. Jest to zupełnie inna galaktyka w porównaniu do rodzimego rynku reklamy – dodaje. 

Marcin Dec z branżą reklamową jest związany od ponad 20 lat. Od jesieni 2020 roku do wiosny 2024 roku był CEO i prezesem obecnej agencji mediowej re58 (dawnej Sigmy Bis). Równocześnie, w trakcie pełnienia tej funkcji - przez pewien czas - był prezesem wydawnictwa Polska Press, za co był mocno krytykowany (chodziło o łączenie funkcji kierowniczych w agencji mediowej i wydawnictwie - dopatrywano się w tym konfliktu interesów). 

Dec został odwołany z funkcji prezesa obecnej re58 kilka miesięcy po tym, jak jesienią 2023 roku władzę straciło Prawo i Sprawiedliwość, za którego rządów zdecydowano się na utworzenie powiązanego kapitałowo z państwowymi spółkami (PZU i Orlenem) domu mediowego. 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Na stanowisku prezesa zastąpił go Jaromir Sroga.  

Zobacz też: Sigma Bis pod wodzą Deca staje się bardziej wiarygodna biznesowo

Wiele lat doświadczenia

Przed dołączeniem do ówczesnej Sigmy Bis, Marcin Dec przez ponad 15 lat był związany z koncernem IPG Mediabrands. Na cztery lata przed odejściem zarządzał jego warszawskim oddziałem, na tym stanowisku zastąpiła go Monika Bronowska, jednocześnie szefowa firmy w całej Europie Środkowo-Wschodniej. 

Od 2008 roku Marcin Dec był CEO należącego do IPG domu mediowego Initiative Warszawa, w latach 2004-2006 pełnił w nim funkcję media directora, w latach 2006-2008 - dyrektora zarządzającego. 

W 2012 roku został też szefem uruchomionego wtedy polskiego oddziału BPN. Wcześniej przez siedem lat pracował w OMD Poland. Pełnił tam m.in. funkcję dyrektora zarządzającego pionu brand & media. 

Marcin Dec ukończył kierunek międzynarodowe sprawy polityczne i ekonomiczne w Szkole Głównej Handlowej oraz studia doktoranckie w SGH z zakresu marketingu międzynarodowego.  

Przeczytaj źródło