Ma on na jego złożenie zaledwie 30 dni od momentu powstania przesłanek niewypłacalności. Zaniedbanie tego obowiązku może oznaczać nie tylko odpowiedzialność majątkową wobec wierzycieli i fiskusa, lecz także ryzyko sankcji karnych i wieloletni zakaz prowadzenia działalności gospodarczej.
To właśnie członkowie zarządu jako pierwsi powinni zauważyć symptomy utraty zdolności do regulowania zobowiązań i podjąć niezwłocznie stosowne działania. Prawo upadłościowe (dalej: p.u.), wymaga, aby wniosek o ogłoszenie upadłości został złożony nie później niż w terminie 30 dni od dnia, w którym wystąpiła podstawa do ogłoszenia upadłości.
Ważne! Jeśli zarząd jest organem kilkuosobowym, każdy członek zarządu musi złożyć wniosek o ogłoszenie upadłości samodzielnie – nawet jeżeli nie jest on uprawniony do samodzielnej reprezentacji spółki.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Waldemar Szubert
radca prawny z Kancelarii Radców Prawnych Ryszewski, Szubierajski Sp. k.
Zobacz
Popularne Zobacz również Najnowsze
Przejdź do strony głównej

1 miesiąc temu
19







English (US) ·
Polish (PL) ·