- Chiński elektryczny hatchback Dongfeng Box zdobył trzy gwiazdki w testach zderzeniowych Euro NCAP
- Podczas testów wykryto poważne problemy z integralnością karoserii i działaniem systemów ochronnych
- W Polsce dostępne są także inne modele Dongfenga, w tym SUV-y Mage i Huge oraz sedan Shine
- Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu
Niezależna organizacja zajmująca się oceną bezpieczeństwa pojazdów wskazała na poważne uchybienia w konstrukcji samochodu. Podczas testu zderzeniowego z przesunięciem, symulującego kolizję czołową dwóch pojazdów, doszło do uszkodzenia wielu spawów punktowych w karoserii elektrycznego hatchbacka marki Dongfeng. To poważny problem, ponieważ naruszenie integralności konstrukcji może zwiększyć ryzyko deformacji kabiny, co z kolei obniża poziom ochrony pasażerów.
Test przeprowadzono z wykorzystaniem mobilnej progresywnej bariery odkształcalnej – scenariusza, w którym dwa pojazdy zderzają się czołowo z częściowym zachodzeniem na siebie (50 proc.). Próba odbywa się przy prędkości 50 km na godz., więc dopowiada typowym warunkom wypadków drogowych. Zderzenia czołowe, jak wskazuje Euro NCAP, są najczęstszą przyczyną ofiar śmiertelnych i ciężkich obrażeń na drogach.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoJakie problemy wykryto podczas testów Dongfeng Box?
Ile gwiazdek zdobył Dongfeng Box w testach Euro NCAP?
Jakie modele Dongfenga są dostępne w Polsce?
Jakie są osiągi elektrycznego hatchbacka Dongfeng Box?
Czy Dongfeng Box jest bezpieczny?
Dongfeng Box uzyskał wynik zaledwie 69 proc. w kategorii ochrony dorosłych pasażerów, który plasuje się zdecydowanie poniżej średniej w segmencie. Niestabilna karoseria budzi jednak obawy, czy pojazd zapewni odpowiednią ochronę przy wyższych prędkościach.
Co więcej, po zderzeniu zawiódł mechanizm automatycznego odblokowywania drzwi. To potencjalnie niebezpieczny problem, który mógłby utrudnić służbom ratunkowym dostęp do pasażerów w sytuacji awaryjnej.
Kolejne problemy ujawniły się w zakresie działania systemów ochronnych. Poduszka powietrzna kierowcy nie napełniła się wystarczająco, co doprowadziło do kontaktu głowy kierowcy z kierownicą. Ponadto elementy konstrukcji deski rozdzielczej stwarzały ryzyko obrażeń nóg pasażerów siedzących z przodu.
Euro NCAP informuje w wydanym komunikacie, że Dongfeng Box nie wypada najlepiej w także w przypadku zderzenia bocznego. Brakuje w nim rozwiązań zapobiegających uderzeniom pomiędzy pasażerami na przednich fotelach.
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 69 proc.
- Bezpieczeństwo dzieci: 81 proc.
- Bezpieczeństwo pieszych: 67 proc.
- Systemy bezpieczeństwa: 77 proc.
Dongfeng Box w testach zderzeniowych Euro NCAPEuro NCAP
Dongfeng Box — co to za samochód?
To najmniejszy model w gamie chińskiego producenta. Hatchback segmentu B niewiele ponad 4 m długości, spory bagażnik (326 litrów) i całkowicie elektryczny napęd generujący 95 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km na godz. zajmuje 12,5 sekundy, co jest akceptowalnym wynikiem w ruchu miejskim. Producent deklaruje, że naładowany akumulator o pojemności 42,3 kWh pozwoli przejechać 310 km (według normy WLTP).
Poza Boxem ofercie Dongfenga w Polsce znajdują się jeszcze trzy modele: dwa SUV-y — Mage i Huge — oraz sedan Shine. Wszystkie są napędzane silnikiem benzynowym 1.5 turbo o mocy około 200 KM.
Galeria zdjęć
1/8
Euro NCAP
2/8
Euro NCAP
3/8
Euro NCAP
4/8
Euro NCAP
5/8
Euro NCAP
6/8
Euro NCAP
7/8
Euro NCAP
8/8
Euro NCAP



![Zendaya w filmie oscarowego twórcy „Tamtych dni, tamtych nocy”. To pełna napięcia gra, która rozpala zmysły [RECENZJA]](https://images.immediate.co.uk/production/volatile/sites/64/2025/10/okladka-01c585e.png?resize=1200%2C630)



English (US) ·
Polish (PL) ·