Dyrektor generalny Grupy Impel: w outsourcingu jakość usługi wynika z doświadczenia dostawcy

5 dni temu 18
  • - Jeżeli dobrze zrozumiemy, do czego dążą nasi klienci, będziemy w stanie przygotować lepszą ofertę - mówi Jakub Dzik, CEO Grupy Impel, podkreślając znaczenie dialogu konkurencyjnego ze szpitalami
  • Jego zdaniem formuła zamówień publicznych sprzyja konkurencji między dostawcami usług pomocowych dla szpitali. Warto jest jednak, by istotnym kryterium wyboru było także doświadczenie dostawcy
  • - Na rynku widoczne jest wyspecjalizowanie firm zewnętrznych w usługach outsourcingowych dla szpitali - zaznacza Jakub Dzik, mając na uwadze aspekt jakości tych usług

Korzystna oferta outsourcingu wymaga dialogu z dostawcą usługi

O możliwościach, jakie daje szpitalom outsourcing usług pomocowych i trendach na tym rynku rozmawiamy z Jakubem Dzikiem, CEO Grupy Impel.

Jak podkreśla Jakub Dzik, dialog z dostawcami usługi outsourcingowej dla szpitala warto rozpocząć, jeszcze zanim zlecający sporządzi opis przedmiotu zamówienia. - Jeżeli dobrze zrozumiemy, do czego dążą nasi klienci, będziemy w stanie przygotować lepszą ofertę - mówi.

Istotny jest także okres, na jaki zostaje podpisana umowa. Perspektywa wieloletnia pozwala optymalizować koszty, zbudować trwalszy zespół, mniej rotujący i dobrze znający obiekt, a co za tym idzie zapewniający wyższą jakość realizowanych usług.

Doświadczenie też ma znaczenie

Jakub Dzik zwraca uwagę, że do konkursów zamówień publicznych dopuszczany jest szeroki krąg podmiotów, np. poprzez rezygnację z referencji, co ma wpływać na konkurencyjność ofert. Z drugiej jednak strony otwarta formuła powoduje pojawianie się na rynku ofert podmiotów konkurujących głównie ceną, a nie doświadczeniem. Jako przykład podaje udział w konkursie na realizację szpitalnego cateringu firmy, która na co dzień zajmuje się naprawą samochodów.

Zdaniem naszego rozmówcy właściwsze są tu rozwiązania podwykonawcze funkcjonujące w krajach zachodnich. - Duże podmioty pełnią funkcję swego rodzaju gwaranta nadzorcy i dostawcy technologii, a jednocześnie podmioty mniejsze mogą budować swoje doświadczenie i kompetencje na przyszłość - podkreśla Jakub Dzik.

Outsourcing, czyli specjalizacja

W rozmowie z dyrektorem generalnym Grupy Impel nawiązujemy też do znaczenia usług pomocowych realizowanych przez firmy outsourcingowe w czasie, gdy szpitale koncentrują się na inwestycjach po napływie unijnych środków z Krajowego Planu Odbudowy.

Outsourcing usuwa konieczność wykonywania przez pracowników administracji szpitala wielu czynności związanych z organizacją i funkcjonowaniem usług pomocowych. - To uwalnia ich czas i pozwala na skoncentrowanie się na pracach związanych z inwestycjami - mówi Jakub Dzik.

W jego ocenie outsourcing usług pomocowych niezwiązanych bezpośrednio z działalnością medyczną szpitala pozwala na zapewnienie odpowiedniej ich jakości m.in. dzięki wyspecjalizowaniu firm zewnętrznych w tego rodzaju usługach.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.

Dowiedz się więcej na temat:

Przeczytaj źródło