Edukacja zdrowotna w szkołach. Wiadomo, ilu uczniów uczestniczy w zajęciach

3 dni temu 8

SPIS TREŚCI

  1. Różnice regionalne we frekwencji
  2. Edukacja zdrowotna zamiast wychowania do życia w rodzinie

Różnice regionalne we frekwencji

Resort edukacji opublikował szczegółowe dane dotyczące frekwencji uczniów na zajęciach z edukacji zdrowotnej w różnych województwach i większych miastach. Wyniki te, jak opisuje PAP, obejmują niemal wszystkie szkoły w kraju. Według raportu najwięcej uczestników odnotowano w szkołach podstawowych, gdzie zajęcia obejmują 804 tys. 539 uczniów, co stanowi 40,36 proc. uprawnionych. W liceach ogólnokształcących frekwencja wynosi 10,08 proc. (55 tys. 3 uczniów), w technikach 7,78 proc. (30 tys. 729 uczniów), a w branżowych szkołach I stopnia 14,40 proc. (27 tys. 457 uczniów). W szkołach artystycznych w zajęciach uczestniczy 18,33 proc. uczniów (3083 osoby).

Najwięcej uczniów uczestniczących w edukacji zdrowotnej odnotowano w województwie wielkopolskim, gdzie zajęcia obejmują 122 tys. 54 osoby, co stanowi 38,59 proc. wszystkich uprawnionych w tym regionie. Z kolei na Podkarpaciu frekwencja jest najniższa – w zajęciach uczestniczy tam 28 tys. 804 uczniów, co daje 17,19 proc.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Ilu uczniów uczestniczy w edukacji zdrowotnej w tym roku szkolnym?

W którym województwie odnotowano największy odsetek uczestników?

Jakie są różnice w frekwencji uczniów w różnych typach szkół?

Kiedy wprowadzono edukację zdrowotną do szkół?

Edukacja zdrowotna zamiast wychowania do życia w rodzinie

Ministerstwo Edukacji Narodowej zaznacza, że na frekwencję wpływa wiele czynników, w tym organizacja pracy szkoły, miejsce zajęć w planie lekcji, lokalne uwarunkowania oraz specyfika danej placówki.

Nowy przedmiot – edukacja zdrowotna – został wprowadzony do szkół 1 września 2025 r. Zastąpił on wychowanie do życia w rodzinie i jest przedmiotem nieobowiązkowym. Jak wynika z danych MEN, wprowadzenie tego przedmiotu spotkało się z różnym zainteresowaniem w zależności od regionu i typu szkoły.

Przeczytaj źródło