GAC oficjalnie w Polsce. Pierwszy salon już otwarty

1 miesiąc temu 34

Kolejna chińska marka właśnie trafiła do Polski. GAC właśnie otwarło pierwszy salon w Warszawie. Jakie auta oferuje i czy warto się nimi zainteresować?

Poznaj ofertę chińskich samochodów dostępnych od ręki: Przejdź do chińskiesamochody.pl

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami końcówka III kwartału przyniosła debiut chińskiej marki GAC na polskim rynku. Pierwszy salon pokazowy otwarto przy ulicy Jubilerskiej w Warszawie. W showroomie można z bliska poznać modele oferowane przez producenta w Polsce i zapoznać się z ich technologiami. Z informacji prasowej wynika, że "showroom GAC jest luksusową przestrzenią zaprojektowaną w zgodzie z naturą". Dwa piętra prezentują auta, które będą dostępne na polskim rynku już pod koniec trzeciego kwartału. Na tyłach salonu znajduje się natomiast spora część serwisowa. Oficjalnym dystrybutorem GAC jest Jameel Motors. Jak prezentuje się oferta chińskiego producenta w szczegółach?

GAC - krótko o marce

GAC oznacza skrót od Guangzhou Automobile Group Co., Ltd. Jest to chiński koncern motoryzacyjny działający w Kantonie, którego początki sięgają 1997 roku. Należy do chińskiego holdingu GAIG. GAC tworzy spółki joint-venture m.in. z Hondą oraz z Toyotą. GAC specjalizuje się w produkcji szerokiej gamy pojazdów – od samochodów spalinowych i hybrydowych po nowoczesne modele elektryczne. W portfolio marki znajdziemy m.in. sedany oraz SUV-y. 

Początkowo w Polsce marka zaoferuje dwa SUVy: model klasy średniej Aion V oraz SUV-a klasy wyższej Hyptec HT. Jak wygląda oferta obu modeli? 

GAC oficjalnie w Polsce. Pierwszy salon już otwarty

GAC Aion V - dane techniczne, rywale

Na początek skupimy się na SUV-ie klasy średniej GAC Aion V. Samochód mierzy 4605 mm długości, 1876 mm szerokości oraz 1686 mm wysokości, a jego rozstaw osi liczy 2775 mm. Ma jednak dość mały bagażnik o pojemności od 427 do 1600 litrów i skromną ładowność liczącą raptem 325 kg. Prześwit wynosi 171 mm. GAC Aion V jest konkurentem m.in. Volkswagena ID.4, Opla Grandlanda czy Forda Capri.

Zobacz bogatą ofertę samochodów elektrycznych dostępnych od ręki: Poznaj samochody dostępne od ręki

Czym GAC Aion V chce przyciągnąć klientów?

Czym zatem GAC Aion V chce przekonać do siebie klientów? Przede wszystkim przestrzenią, funkcjonalnością i zaawansowanymi technologiami. Producent szczyci się przestronną kabiną, którą w razie potrzeby można przekształcić w wygodne łóżko o długości aż 3 m i szerokości 1,52 m. Szczególnie dużo miejsca oferuje drugi rząd siedzeń, a kanapa ma możliwość odchylenia oparcia do 137 stopni. Pasażerowie mogą też liczyć na rozkładane stoliki w oparciach przednich foteli. Z innych udogodnień funkcjonalnych na pokładzie chińskiego SUV-a mamy zintegrowaną lodówkę zdolną chłodzić do -15 lub podgrzewać do +50°C.

GAC oficjalnie w Polsce. Pierwszy salon już otwarty

Nowoczesna stylistyka GAC Aion V łączy nowoczesność z funkcjonalnością, a sama bryła pojazdu może niektórym przypominać Mini Countymana. Popracowano też nad aerodynamiką, m.in. poprzez zastosowanie aktywnego grilla, gładkich powierzchni i chowanych w nadwoziu klamek. Sam projekt kabiny również stawia na nowoczesny minimalizm. Centralnym punktem deski rozdzielczej jest 14,6-calowy ekran systemu infotainment Adigo 5.0, opartego na układzie scalonym Qualcomm, zaś przed kierowcą znajdziemy zestaw cyfrowych zegarów z wyświetlaczem LCD o przekątnej 8,88". Na konsoli środkowej znajdziemy aż dwie ładowarki indukcyjne o mocy 50 W każda. 

GAC Aion V - układ napędowy, zasięg

GAC Aion V korzysta z baterii LFP o pojemności 75,3 kWh i oferuje 510 km zasięgu w trybie mieszanym WLTP. Można je ładować prądem zmiennym o mocy 11 kW lub stałym (DC) o mocy do 180 kW, co pozwala na ich naładowanie od 10 do 80% w 24 minuty. Samochód korzysta z jednego silnika elektrycznego o mocy 204 KM i maksymalnym momencie obrotowym 240 Nm. Napędza on przednie koła i zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,9 s oraz prędkość maksymalną 160 km/h. Samochód jest też wyposażony w pompę ciepła. 

GAC Aion V - ceny i wyposażenie

Samochód będzie dostępny w dwóch wersjach wyposażenia: Premium oraz Luxury. Odmiana Premium kosztuje 178 900 zł, natomiast Luxury 187 900 zł. GAC chce przekonać również bogatym wyposażeniem i atrakcyjną gwarancją, która wynosi 8 lat lub 160 000 km na samochód oraz 8 lat lub 200 000 km na baterie. 

Już w odmianie Premium znajdziemy m.in.: 

  • Zestaw kamer 360 stopni
  • Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
  • Aktywny tempomat
  • System monitorowania uwagi kierowcy
  • Ostrzeżenie o kolizji czołowej
  • Ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu
  • Asystenta pasa ruchu
  • Rozpoznawanie znaków drogowych
  • Monitorowanie martwego pola
  • 19-calowe alufelgi
  • Reflektory LED
  • Dach panoramiczny z elektrycznie sterowaną roletą
  • Elektrycznie sterowane, składane i podgrzewane lusterka z pamięcią pozycji
  • Tapicerkę z ekoskóry
  • Elektrycznie sterowane fotele kierowcy i pasażera z pamiecią ustawień
  • Podgrzewane zewnętrzne siedziska kanapy
  • 4-stopniową regulację kolumny kierownicy
  • Podgrzewaną kierownicę
  • Elektrycznie sterowaną klapę bagażnika
  • Inteligentne oświetlenie ambientowe
  • Indukcyjną ładowarkę
  • Porty USB-A i USB-C
  • Łączność z Apple CarPlay
  • Nawigację online
  • 9 głośników
  • Dwustrefową automatyczną klimatyzację z nawiewami na tył

Wersja Luxury oferuje ponadto tapicerkę ze skóry naturalnej łączonej ze skórą ekologiczną, ośmiopunktowy masaż foteli pasażera i kierowcy, lodówkę samochodową, składane stoliki w drugim rzędzie oraz czujnik pyłów PM2,5.

Nowe chińskie SUV-y różnych marek na wyciągnięcie ręki na chińskiesamochody.pl: Sprawdź ofertę chińskich SUV-ów

GAC Hyptec HT - cena i rywale

Przejdźmy teraz do większego modelu Hyptec HT. Ma on postać SUV-a coupe o stylistyce przypominającej nieco Teslę Model Y sprzed liftingu. To właśnie najpopularniejsza Tesla oraz Xpeng G6 będą głównymi rywalami GAC Hyptec HT. Świadczy o tym również cena pojazdu na poziomie 222 900 zł. 

GAC oficjalnie w Polsce. Pierwszy salon już otwarty

GAC Hyptec HT - układ napędowy, zasięg

GAC Hyptec HT posiada baterie LFP o pojemności 72,6 kWh i oferuje zasięg na poziomie 445 km w cyklu mieszanym WLTP. Akumulatory można ładować prądem zmiennym o mocy do 11 kW lub stałym (DC) o mocy 163 kW, co pozwala na ich podładowanie od 30 do 80% w 28 minut. Nie są to imponujące wartości na tle rywali oferujących ultraszybkie ładowanie i większe pakiety baterii. Silnik o mocy 244 KM i maksymalnym momencie 309 Nm napędza tylną oś i zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7 s oraz prędkość maksymalną 183 km/h. 

GAC Hyptec HT stawia na przestrzeń, jakość i funkcjonalność

GAC Hyptec HT chce przekonać czym innym. Chodzi o przestronność i funkcjonalność. Samochód jest większy od swoich rywali, gdyż mierzy aż 4935 mm długości, 1920 mm szerokości oraz 1700 mm wysokości, a jego rozstaw osi liczy aż 2935 mm. Bagażnik pomieści od 670 do 1802 litrów, a ładowność liczy 500 kg. Prześwit to 168 mm. Dzięki sporemu rozstawowi osi udało się wygospodarować sporą przestrzeń w kabinie, zarówno w pierwszym jak i w drugim rzędzie, a o komfort podróżowania dbają również szlachetne materiały jak tapicerka z naturalnej skóry Nappa, metalowe wstawki czy materiał przypominający Alcantarę, a także rozwiązania funkcjonalne, w tym wysuwany podnóżek dla pasażera z przodu, stoliki w oparciach przednich siedzeń oraz odchylane pod kątem aż 143 stopni oparcie tylnej kanapy. 

GAC oficjalnie w Polsce. Pierwszy salon już otwarty

Chińskie elektryki z dofinansowaniem dostępne od ręki: Poznaj ofertę

GAC Hyptec HT - wyposażenie

Do atutów GAC Hyptec HT możemy zaliczyć też atrakcyjną gwarancję (8 lat lub 160 000 km oraz 8 lat lub 200 000 km na baterie) oraz bogate wyposażenie standardowe. Obejmuje ono m.in.: 

  • pakiet systemów bezpieczeństwa (analogiczny jak w GAC Aion V)
  • aktywny tempomat
  • czujniki parkowania z przodu i z tyłu
  • zestaw kamer 360°
  • system audio Dolby Atmos z 22 głośnikami
  • ładowarkę indukcyjną
  • 19-calowe alufelgi
  • reflektory LED
  • 12-stopniową elektryczną regulację fotela kierowcy
  • 10-stopniową elektryczną regulację fotela pasażera
  • podgrzewane i wentylowane przednie fotele
  • pamięć ustawień foteli
  • ośmiopunktowy masaż przednich foteli
  • podgrzewane siedzenia w drugim rzędzie
  • dach panoramiczny z elektryczną roletą
  • dwustrefową automatyczną klimatyzację
  • elektrycznie sterowną klapę bagażnika
  • inteligentne oświetlenie ambientowe

W planach kolejne modele, w tym hybrydy

Co istotne, Polska jest pierwszym krajem Unii Europejskiej, w którym GAC rozpoczął swoją działalność. Docelowo gamę uzupełnią kolejne modele, w tym również z napędem hybrydowym. Ponadto firma uruchomiła Europejskie Centrum Dystrybucji Części Zamiennych w Holandii, a wkrótce ruszyć ma produkcja wybranych modeli w fabryce Magna Steyr w austriackim Grazu, co pozwoli Chińczykom uniknąć ceł. 

Przeczytaj źródło