- GDDKiA zaprezentowała sześć wariantów przebiegu drogi S7, która ma połączyć Kraków z Myślenicami
- Propozycje wywołały spór z władzami Krakowa, które sprzeciwiają się wszystkim przedstawionym wariantom
- Prezydent Krakowa proponuje alternatywne rozwiązania omijające miasto, co według niego byłoby korzystniejsze dla mieszkańców
- GDDKiA argumentuje, że omijanie Krakowa nie rozwiązałoby problemów z ruchem na Zakopiance
- Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu
Warto śledzić media społecznościowe GDDKiA, ponieważ Dyrekcja regularnie publikuje tam posty z bardzo ciekawymi materiałami. Czasem to zdjęcia i filmy z placu budowy kolejnej drogi szybkiego ruchu, a czasem to konkretne informacje. Ostatnio regularnie pojawiają się "tygodniowe rozkłady jazdy", a końcówka roku jest dla drogowców naprawdę pracowita. Ostatnio otwarto m.in. ważne odcinki S7, S1 i S3. Ten tydzień nie będzie tak spektakularny, ale... już wybuchła wielka awantura.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoJakie są sześć warianty przebiegu S7?
Dlaczego władze Krakowa sprzeciwiają się wariantom S7?
Jakie rozwiązania proponuje prezydent Krakowa?
Jakie plany ma GDDKiA na ten tydzień?
Jakie plany ma GDDKiA na ten tydzień? Zaczęło się od trzęsienia ziemi
W tym tygodniu GDDKiA skupi się na planach i przetargach, a kierowcy dostaną tylko jedną nową drogę. Będzie to oddanie do ruchu mostu przez Narew.
- Prezentacja wariantów przebiegu S7 Kraków - Myślenice
- Ogłoszenie przetargu na rozbudowę DK15 Brodnica - Tama Brodzka
- Ogłoszenie przetargu na realizację S17 Łopiennik - Krasnystaw Północ
- Udostępnienie do ruchu mostu przez Narew w ciągu DK64 w rejonie Wizny
- Podpisanie umów na badania geologiczne i projekt budowlany dla dwóch odcinków S52 BDI
Przeczytaj także: UE zmieniła przepisy. Każdy kierowca musi wymienić prawo jazdy. Mandat to aż 1500 zł
Awantura o S7 w Krakowie. GDDKiA pokazała sześć wariantów
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zaprezentowała sześć propozycji przebiegu nowej drogi S7, która ma połączyć Kraków z Myślenicami. Trasa ma odciążyć Zakopiankę, która z roku na rok staje się coraz bardziej zakorkowana. Inwestycja, której realizacja ma potrwać od 10 do 15 lat, wywołała jednak spór między władzami Krakowa a GDDKiA.
Nowa droga S7 ma rozpoczynać się na południu Krakowa i prowadzić do Myślenic. Wszystkie przedstawione warianty różnią się szczegółami przebiegu, jednak za każdym razem początek trasy zaplanowano w różnych lokalizacjach na terenie miasta. Prezydent Krakowa, Aleksander Miszalski, stanowczo sprzeciwia się wszystkim propozycjom, proponując alternatywne rozwiązania omijające miasto. Jego zdaniem, takie rozwiązanie byłoby korzystniejsze dla mieszkańców.
Przeczytaj także: Na południe od Krakowa wszyscy mówią "nie" dla nowej zakopianki. Drogowcy przygotowują się na plan B?
GDDKiA zaprezentowała sześć wariantów przebiegu drogi S7. Trzy z nich — A, B i C — zakładają początek trasy w południowej części Krakowa, odpowiednio na węźle Kraków Łagiewniki, Kraków Tuchowska (planowanym) i Kraków Blacharska (planowanym). Pozostałe warianty — D, E i F — przewidują przebieg bliżej miejscowości Głogoczów, co umożliwiłoby krótsze połączenie z trasą DK52.
Koszty budowy różnią się w zależności od wybranego wariantu. Wariant A zakłada koszt ok. 3,5 mld zł i przejęcie ok. 290 nieruchomości mieszkalnych, podczas gdy wariant B wymagałby ok. 3,9 mld zł oraz przejęcia 250 nieruchomości. Wariant C, najkrótszy z pierwszej grupy, kosztowałby ok. 3,6 mld zł, a liczba przejętych nieruchomości wyniosłaby 240.
Warianty D, E i F są tańsze i wymagają przejęcia mniejszej liczby nieruchomości. Koszt wariantu D to ok. 2,5 mld zł, a liczba przejętych nieruchomości wynosi 190. W przypadku wariantu E koszty wynoszą ok. 2 mld zł, a liczba nieruchomości do przejęcia to 170. Najdroższy z tej grupy, wariant F, zakłada koszt ok. 4,1 mld zł i przejęcie 270 nieruchomości.
S7 Kraków-Myślenice. Warianty D, E i FGDDKiA
Prezydent Krakowa, Aleksander Miszalski, nie zgadza się na żaden z zaproponowanych wariantów. W odpowiedzi na propozycje GDDKiA podkreślił, że droga S7 powinna omijać miasto od wschodu lub zachodu, co według niego byłoby lepszym rozwiązaniem dla mieszkańców. W celu wypracowania kompromisu powołano specjalny zespół, który ma prowadzić rozmowy z GDDKiA.
Z kolei GDDKiA wyjaśnia, że przebieg trasy omijający Kraków nie rozwiązałby problemów związanych z ruchem na Zakopiance. Droga poprowadzona w taki sposób nie przejęłaby ruchu z najbardziej obleganych miejsc. Organizacja odrzuciła także inne lokalizacje początku trasy, takie jak Niepołomice czy Skawina, ze względu na niewystarczający przewidywany ruch lub ryzyko przeciążenia autostrady A4. Zrezygnowano również z wariantu rozpoczynającego się w rejonie węzła Kraków Bieżanów, m.in. ze względu na ochronę terenów wpisanych na listę UNESCO w Wieliczce.






English (US) ·
Polish (PL) ·