Granice agresywnej sprzedaży w firmach, czyli kiedy prezent dla kontrahenta staje się łapówką

1 tydzień temu 11
Każde przyjęcie, żądanie lub obietnica korzyści majątkowej albo osobistej w zamian za działanie lub zaniechanie, które może przynieść szkodę firmie, stanowi czyn nieuczciwej konkurencji lub niedopuszczalną preferencję dla kontrahenta. Każde przyjęcie, żądanie lub obietnica korzyści majątkowej albo osobistej w zamian za działanie lub zaniechanie, które może przynieść szkodę firmie, stanowi czyn nieuczciwej konkurencji lub niedopuszczalną preferencję dla kontrahenta. / shutterstock

Paweł Gołębiewski: W wielu firmach istnieje niepisany konflikt między działem sprzedaży a compliance. Jedni walczą o wynik, drudzy dbają o bezpieczeństwo. Ale tam, gdzie się kończy zdrowa rywalizacja, a zaczyna przekupywanie osób odpowiedzialnych za wybór kontrahentów, zaczyna się też odpowiedzialność karna.

Wielu menedżerów mówi wprost: w sprzedaży wszystkie chwyty są dozwolone. Czy rzeczywiście?

Nie, nie wszystkie. Oczywiście istotą działalności gospodarczej jest sprzedaż i generowanie przychodów, ale sposób, w jaki to robimy, ma granice. Często obserwuję w firmach klasyczny spór pomiędzy działem sprzedaży a compliance czy prawnym. Jedni chcą działać szybko i skutecznie, drudzy przestrzegają przed ryzykiem. Problem powstaje wtedy, gdy menedżerowie – za cichym przyzwoleniem zarządu – zaczynają pozyskiwać klientów niezgodnie z prawem.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję

logo Izabela Rakowska-Boroń

Izabela Rakowska-Boroń

izabela.rakowska-boron@infor.pl

Zapisz się na newsletter

Otrzymuj codziennie rzetelne informacje o zmianach w prawie i podatkach oraz aktualności istotne dla przedsiębiorców.

Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich

Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.

success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Zobacz

Popularne Zobacz również Najnowsze

image for background

logo www.GazetaPrawna.pl

Przejdź do strony głównej

Przeczytaj źródło