Gry-online głębiej pod kreską. W dwa lata ubyła prawie połowa reklam

1 dzień temu 7

W 2024 roku przychody sprzedażowe spółki Webedia Polska, do której należą serwis Gry-online.pl, związane z nim kanały youtube’owe i anglojęzyczna witryna Gamepressure.com, wyniosły 6,53 mln zł, o 22,7 proc. mniej niż przed rokiem.

To kolejny rok, w którym firma zanotowała wyraźny spadek pod tym względem. W 2022 roku wypracowała 12,23 mln zł wpływów.

Wydawca Gry-online narzeka na kryzys w grach wideo

Webedia Polska zarabia przede wszystkim na usługach marketingowych: emisji reklam w serwisach i na kanałach youtube’owych, content marketingu i eventach. Według badania Mediapanel w lipcu br. Gry-online.pl odwiedziło 2,1 mln internautów, spędzając średnio po 4 minuty i 2 sekundy.

W sprawozdaniu za ub.r. firma przyznała, że musiała funkcjonować w obliczu "wyzwań i zagrożeń wynikających z zarówno z niestabilnych warunków makroekonomicznych w Polsce, jak i globalnego kryzysu dotykającego branżę gier wideo".

Jako swoich największych kontrahentów wyliczyła Allegro, Amazona, Cenega, Context Ad Network, CPMStar, Google, Huel, Playwire, M.D. Primis Technologies i Value Media.

Już w 2023 roku koszty operacyjne wydawcy Gry-online.pl znacząco przewyższyły przychody, a w ub.r. ta różnica jeszcze się powiększyła. Wydatki zmalały rok do roku jedynie o 4 proc. do 9,4 mln zł.

Wydatki na usługi obce zmniejszyły się z 5,58 do 5,23 mln zł, a na wynagrodzenia – z 2,96 do 2,69 mln. W ub.r. spółka zatrudniała średnio 20,8 pracowników, wobec 18,2 rok wcześniej.

Za to koszty amortyzacji poszły w górę r/r z 598,6 do 806,1 tys. zł, a ubezpieczeń i innych świadczeń pracowniczych – z 287,9 do 318,5 tys.

Marki dużo mniej warte

Na poziomie sprzedażowym brutto strata pogłębiła się z 1,34 do 2,86 mln zł. Inne wyniki rentowności pociągnął w dół z jednej strony spadek pozostałych przychodów operacyjnych z 873,4 do 196,9 tys. zł (to głównie efekty rozwiązania rezerw), a z drugiej – skok pozostałych kosztów operacyjnych ze 136,7 tys. do 2,01 mln.

W tej ostatniej kwocie 1,89 mln przypadło na obniżenie wartości posiadanej przez firmę domeny i znaków towarowych.

W konsekwencji strata na poziomie operacyjnym pogłębiła się z 605,2 tys. do 4,67 mln zł, a w ujęciu netto – z 946,8 tys. do 4,23 mln.

Dwa lata z ujemną rentownością mocno uszczupliły kapitały własne Webedia Polska: na koniec 2022 roku wynosiły one 10,77 mln zł, a na koniec ub.r. już tylko 5,47 mln.

W 2022 roku spółka przy 12,23 mln zł przychodów zarobiła na czysto 1,63 mln, a rok wcześniej wypracowała 11,37 mln przychodów i 3,04 mln zysku netto.

W ostatnich dwóch latach dużo lepiej od Webedia Polska radziła sobie jej siostrzana spółka – też należąca do niemieckiego koncernu Webedia agencja influencer marketingu GetHero. Jak już opisywaliśmy, w 2024 roku osiągnęła wzrost przychodów o 24,6 proc. do 80,5 mln zł, a rentowność netto – głównie wskutek kosztów amortyzacji znaku towarowego – poszła w dół z 964,4 tys. zysku do 1,19 mln straty.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2024, a poprzedni – 2023

Wyniki Webedia PolskaWyniki Webedia Polska © Licencjodawca
Przeczytaj źródło