Ostatnie miesiące roku to okres prac nad budżetami jednostek samorządu terytorialnego na kolejny rok. Projekt uchwały przygotowuje zarząd, a przyjmuje rada gminy, powiatu lub sejmik województwa. Jak przebiega procedura uchwalania budżetu JST, o czym musi pamiętać zarząd gminy lub powiatu przygotowując projekt,– wskazujemy w poradniku.
Ostatnie miesiące roku to okres prac nad budżetami jednostek samorządu terytorialnego na kolejny rok. Projekt uchwały przygotowuje zarząd, a przyjmuje rada gminy, powiatu lub sejmik województwa. Jak przebiega procedura uchwalania budżetu JST, o czym musi pamiętać zarząd gminy lub powiatu przygotowując projekt,– wskazujemy w poradniku.
Budżet jednostki samorządu terytorialnego (gminy, miasta, powiatu, wojejództwa; dalej: JST) to jej podstawowy plan finansowy. Zawiera informacje o tym:
Fundamentem regulacyjnym jest ustawa o finansach publicznych, która wskazuje sposób przygotowania budżetu, wyznacza podstawowe terminy poszczególnych działań oraz określa kompetencje przypisane organowi stanowiącemu i wykonawczemu. Jednak szczegóły tej procedury są uregulowane w uchwale organu stanowiącego (rady gminy, rady powiatu lub sejmiku) w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Zobacz
Popularne Zobacz również Najnowsze
Przejdź do strony głównej

1 miesiąc temu
19






English (US) ·
Polish (PL) ·