Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.
fot. materiały prasowe
Jedno jest pewne: Rolki to jeden z podstawowych formatów wideo na platformach Meta, który generuje ponad połowę czasu spędzanego przez użytkowników na Facebooku i Instagramie.
Dlaczego tak się dzieje, co takiego w sobie mają te krótkie formaty wideo? Bezdyskusyjną zaletą Rolek jest z całą pewnością czas, a właściwie jego oszczędność. Ta krótka i dynamiczna forma jest idealnym rozwiązaniem dla użytkowników, którzy nie mają czasu, bądź cierpliwości na konsumpcję dłuższych treści. Dzięki Rolkom mogą zobaczyć więcej - i co ważne - w krótszym czasie. Użytkownicy mają przekonanie, że są na bieżąco, nic im nie umyka.
- Rolki to więcej niż format wideo - to specyficzna forma wyrazu z własnym językiem i estetyką. Posługują się nią użytkownicy mediów społecznościowych, w tym twórcy, a reklamodawcy nie powinny zostawać w tyle. Dzięki połączeniu krótkiej formy, pionowego kadru, muzyki, efektów wizualnych i dynamicznej narracji marki mogą budować bliskość i zaufanie w zupełnie nowy sposób - zaznacza Adam Nowakowski, Creative Agency Partner Meta.
- Rolki są dziś jednym z najskuteczniejszych narzędzi do kreowania atrakcyjnego wizerunku i zwiększania sprzedaży. Wszystko wskazuje na to, że ich rola będzie tylko rosnąć. – dodaje.
AI wspiera interakcję marek z klientami
Dynamiczny rozwój sztucznej inteligencji pozwala na wykorzystanie nowoczesnych technologii w procesie tworzenia Rolek.
Ta synergia pozwala nie tylko zwiększać zaangażowanie odbiorców. Nie zapominajmy bowiem o szerokim polu do kreatywności - właściwie marki ogranicza wyłącznie ich wyobraźnia, reszta jest podana na tacy. Poza tym, kontakt z odbiorcą przy pomocy wideo, buduje poczucie autentyczności - marka staje się bliska, znajoma, wzbudza zaufanie.
Rolki zwiększają sprzedaż
Od zaciekawienia, zaufania, sympatii do marki ze strony użytkowników, już tylko krok do chęci podzielenia się wideo z innymi. Właściwie marki mogą dołączyć do tego dialogu w sposób naturalny, nie zakłócając pozytywnych doświadczeń odbiorców. Trzeba to jednak zrobić świadomie, czyli wiedzieć jaki cel ma realizować wideo marki.
Tutaj marki mogą wykorzystywać Rolki jako format, dzięki któremu zainteresowanie odbiorców może przekształcać się w konkretne decyzje zakupowe. Jak pokazują statystyki, 2/3 ankietowanych osób deklaruje, że reklamy w Rolkach pomogły im odkryć nową markę, produkt lub usługę.
- Rolki dają nam wszystko to, co najlepsze w typowych pionowych formatach video. Mamy tutaj wachlarz możliwości związanych z krótkim wideo – szybkie montaże, skróty, zajawki. Ale też dostajemy dostęp do atrakcyjnego audytorium – stwierdza Łukasz Borek, General Manager w agencji digital-contentowej LiquidThread.
Jak, w takim razie, zacząć przygodę z komercyjnymi Rolkami na Facebooku i Instagramie?
1. Warto przygotować wideo zgodne ze specyfikacją Mety. Punktem wyjścia są wymagania techniczne, czyli np. pionowy format reklamy wideo (9:16).
2. Twórcy wideo muszą pamiętać o trzymaniu się „bezpiecznej strefy” i nie umieszczaniu w dolnej powierzchni reklamy (35 proc.) kluczowych elementów kreatywnych, tekstu i logo.
3. Reklama powinna działać nie tylko na zmysł wzroku, ale i słuchu, dlatego warto wykorzystywać dźwięki (muzykę, voiceover, efekty dźwiękowe). Generalnie wszystko co miłe dla ucha lub mogące zaciekawić odbiorców.
4. Pamiętaj o storytellingu - Rolki powinni nie tylko cieszyć zmysły, ale też opowiadać jakąś historię. Taki przekaz przyciągnie o wiele więcej klientów.
5. Jako bohaterów Rolek warto wprowadzić ludzi. Tutaj również statystyki są nieubłagane: CTR Rolek zwiększa się o 25 proc., gdy w kreacji pojawia się człowiek (sylwetka, twarz).
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej
Wideo
Niech najlepszą motywacją będzie fakt, że kampanie, które zawierają reklamy stosujące się do tych trzech wskazówek, umieszczane są o 101 proc. (dwa razy) częściej w Rolkach.
Zwiększenie skuteczności kampanii
Celem wprawnych reklamodawców, którzy opanowali podstawy dobrej kreacji Rolek, powinno być przeniesienie swojej kampanii na wyższy poziom. Jak to zrobić? Świadomie wykorzystać język Rolek, co pozwoli zwiększyć ogólną skuteczność kampanii.
Ameryki nie odkryje ten, kto powie, że reklama musi być atrakcyjna. Co zrobić jednak, żeby Rolki mogły być uznane za na tyle atrakcyjne, że przykują uwagę użytkowników?
Najlepsze przykłady reklam wykorzystujących Rolki wywołują reakcje odbiorców poprzez połączenie muzyki, efektów wizualnych i storytellingu. Bawią ciekawą historią, zaspokajają ciekawość i wywołują uśmiech na twarzy. Tutaj warto pomyśleć, jak przyciągnąć uwagę odbiorców poprzez wykorzystywanie chwytliwych elementów.
Chwytliwa reklama musi być również zrozumiała. Skuteczne reklamy są autentyczne, ponieważ opowiadają historie, które już znamy, przedstawiają ludzi, którzy są tacy, jak my, i wykorzystują znane nam kody kulturowe. Nie szukajmy na siłę ‘egzotyki’ i doceńmy to co mamy pod ręką.
Kolejne „must have” to przystępność reklamy. Co to oznacza w praktyce? Dobre reklamy szanują czas swoich odbiorców, dlatego są bezpośrednie, szybkie i łatwe do zrozumienia. Jak to zrobić? Wystarczy skupić się na tempie swoich filmów, co z pewnością przyciągnie użytkowników. Nie chodzi tutaj wyłącznie o utrzymanie ich uwagi, ale i o nagradzanie za poświęcony czas.
Formaty reklamowe rolek
Przejdźmy teraz do tego, jakie formaty reklamowe oferują Rolki.
Przede wszystkim reklamodawcy mogą teraz korzystać z funkcji rozszerzenia obrazu w Advantage+ creative. Co daje ta funkcja? Pozwala na automatyczne dopasowanie obrazów do specyficznych wymiarów i proporcji, które są typowe dla formatów Rolek. Efekt? Marka oszczędza czas i zasoby.
Dodatkowo, dostępne są reklamy produktowe z możliwością wyboru wielu miejsc docelowych (multi-destination product ads), oparte na katalogach Advantage+. Co zyskuje marka? Użytkownicy mogą w bardzo łatwy sposób przeglądać wiele produktów jednocześnie.
Co więcej, reklamy przypominające (Reminder ads) pozwalają budować świadomość i zainteresowanie przed premierami produktów lub ważnymi wydarzeniami, dając możliwość dodawania linków zewnętrznych prowadzących bezpośrednio do zakupu.
Podsumowując specyfikę i możliwości Rolek, można śmiało stwierdzić, że daleko im do chwilowej mody. Bez cienia wątpliwości Rolki możemy określić jako strategiczny format marek, służący skutecznemu dotarciu do szerokiego grona odbiorców.