- Nowe samochody są coraz droższe. Dlatego wiele osób, które wcześniej je kupowało, teraz decyduje się na młode używane pojazdy
- Dziś za 100 tys. zł nie kupisz nawet fabrycznie nowej małej Toyoty Yaris Cross
- Każdym z tych aut chciałbym jeździć na co dzień
W trakcie pandemii COVID-19 — i tuż po niej — ceny nowych samochodów tak mocno poszły w górę, że wiele osób, które pierwotnie zamierzało je kupić, musiało spasować i rozejrzeć się za 2- lub 3-letnim samochodem. Niestety, dziś wcale nie jest lepiej.
Choć chińska konkurencja sprowokowała ostatnio wielu rywali do obniżek cen, to i tak nie wróciły one do przedpandemicznych poziomów. Dziś za 100 tys. zł nie kupisz nawet nowej Toyoty Yaris Cross, czyli niespełna 4,2-metrowego miejskiego crossovera — i to nawet po tym, jak importer obniżył jego ceny!
Przeczytaj także: Nowy samochód? Wybrałem najlepsze modele, którymi jeździłem. Wiem, ile kosztują i gdzie je kupić
Z drugiej strony 3-letni samochód jest w Polsce nadal traktowany jak nowy. Spojrzałem więc na pięć popularnych segmentów i wybrałem z nich auta, które spełniły dwa kryteria:
- 1
są tak dobre, że chciałbym nimi jeździć na co dzień;
- 2
na portalu Otomoto da się znaleźć bezwypadkowe 3-letnie egzemplarze za mniej niż 100 tys. zł (ceny zbierałem 23 września 2025 r.).
Wybierając faworytów, nie brałem pod uwagę opinii o ich niezawodności i ewentualnych usterkach: 3-letni samochód ze standardowym przebiegiem z reguły i tak jest niezawodny (o ile nie ma wad fabrycznych). Tym samym wyszła mi z tego taka doborowa piątka.
Przeczytaj także: Które nowe auto bym dziś kupił? Z najczęściej wybieranych przez Polaków tylko kilka


![Zendaya w filmie oscarowego twórcy „Tamtych dni, tamtych nocy”. To pełna napięcia gra, która rozpala zmysły [RECENZJA]](https://images.immediate.co.uk/production/volatile/sites/64/2025/10/okladka-01c585e.png?resize=1200%2C630)




English (US) ·
Polish (PL) ·