Aż 275 km nowych tras będzie oddanych do końca roku. Poprawę przyniesie zwłaszcza otwarcie odcinków S1 na Śląsku, które są planowane od 30 lat jako połączenie ze Słowacją. Jest już coraz bliżej do pełnego ukończenia po obu stronach granicy szybkiego korytarza ciągnącego się od portów w Trójmieście przez Łódź, Górny Śląsk, Bielsko-Białą, Żylinę w stronę Bratysławy.
Dziś zostanie otworzony jeden z najładniejszych odcinków tras ekspresowych w Polsce. To brakujący fragment trasy S1 na Żywiecczyźnie, czyli 8,5-kilometrowe obejście Węgierskiej Górki. Droga przebija się dwoma parami tuneli przez masyw Baraniej Góry w Beskidzie Śląskim. Budowa podziemnych przejazdów o długości ok. 900 mw była sporym wyzwaniem dla wykonawcy – skierniewickiej firmy Mirbud. W efekcie prace zakończyły się z prawie dwuletnim opóźnieniem, co tłumaczono głównie trudnymi warunkami geologicznymi, które odbiegały od założeń inwestora. Droga znacznie ułatwi przejazd od strony Katowic i Bielska-Białej w stronę Zwardonia i dalej na Słowację – w kierunku Żyliny i Bratysławy. Dotychczas setki aut osobowych i ciężarówek musiały zjeżdżać z trasy ekspresowej S1 na wąską drogę przebiegającą przez ciasno zabudowane, długie wsie, m.in. Węgierską Górkę i Milówkę. Teraz przejazd z Żywca do Zwardonia powinien się skrócić o ok. 20 minut.
Po 30 latach bliżej do skończenia szybkiej trasy z Polski na Słowację
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Zobacz
Popularne Zobacz również Najnowsze
Przejdź do strony głównej

2 tygodni temu
17




English (US) ·
Polish (PL) ·