Kanał Zero TV z koncesją satelitarną

1 miesiąc temu 30

Wniosek dotyczący koncesji dla Kanału Zero TV wpłynął do KRRiT 14 sierpnia. Był w kolejnych tygodniach uzupełniany z powodu błędów formalnych. Na początku tamtego miesiąca do Krajowego Rejestru Sądowego została wpisana spółka Kanał Zero TV. Jej kapitał zakładowy wynosi 5 tys. zł (to minimum wymagane przy założeniu spółki), jedynym udziałowcem jest Kanał Zero. Funkcję prezesa pełni Krzysztof Stanowski.

2,11 mln subskrybentów Kanału Zero na YouTube

Szef i właściciel Kanału Zero Krzysztof Stanowski na platformie X potwierdził w sierpniu złożenie tego wniosku. Nie przekazał natomiast żadnych informacji o planach kanału w obszarze telewizyjnym. W przeszłości Stanowski wielokrotnie krytykował tradycyjne media. Emisja na platformach cyfrowych i w sieciach kablowych pozwoli jednak Kanałowi Zero dotrzeć do starszych, niekoniecznie internetowych widzów.

Już wiosną KRRiT wpisała Kanał Zero do rejestru programów rozpowszechnianych wyłącznie w systemie teleinformatycznym. Do aktualizowanego na stronie internetowej regulatora zestawienia trafiają między innymi kanały FAST, czyli bezpłatne stacje streamingowe, utrzymujące się z reklam. Taki wpis w przeciwieństwie do koncesji nie pozwala na emisję w sieciach kablowych i drogą satelitarną.

Kanał Zero hitem na YouTube

Działający od lutego 2024 roku Kanał Zero ma 2,11 mln subskrybentów na YouTube. Emituje programy przede wszystkim o tematyce politycznej, społecznej, sportowej, gospodarczej, lifestylowej i historycznej. W jego ramówce są m.in. komentarze publicystów do bieżących wydarzeń, cotygodniowe programy o różnej tematyce, emitowane kilka razy w tygodniu wywiady z cyklu "Godzina 0.0" i poranny program "7.00".

W zespole Kanału Zero oprócz Stanowskiego są m.in. Robert Mazurek, Dawid Chęć, Hubert Kłoda, Igor Janke oraz kilka osób do 2023 r. związanych z Telewizją Polską (Maria Stepan, Arleta Bojke, Tomasz Kammel, Waldemar Stankiewicz, Joanna Pinkwart).

W 2024 roku Kanał Zero osiągnął 27,32 mln zł przychodów sprzedażowych, z czego 26,69 mln z usług (głównie reklamowych), a 632,6 tys. z produktów i towarów (m.in. drukowanego "Magazynu Zero"). Kanał Zero wypracował 4 mln zł zysku operacyjnego i 3,15 mln zysku netto (po uwzględnieniu m.in. 834,2 tys. podatku dochodowego).

Przeczytaj źródło