Katastrofa śmigłowca w Rosji. Na pokładzie pracownicy zbrojeniówki Kremla

5 godziny temu 4

Z informacji przekazanych przez rosyjskie media wynika, że do katastrofy śmigłowca Ka-226 doszło ok. godz. 14.40 czasu lokalnego we wsi Aczi-Su położonej rejonie karabudachkenckim niedaleko Morza Kaspijskiego. Według nieoficjalnych doniesień to właśnie na plaży piloci chcieli "posadzić" maszynę, która uległa awarii w trakcie lotu z głównej siedziby Kizlarskich Zakładów Elektromechanicznych do Izberbaszu.

Jej przyczyny nie są znane, ale biuro prasowe Federalnej Agencji Transportu Lotniczego (Rosawiacja) kwalifikuje to zdarzenie jako katastrofę, wykluczając na razie sabotaż czy atak. Strona ukraińska w żaden sposób oficjalnie nie odniosła się do tego zdarzenia, a sam moment uderzenia w ziemię widać na poniższym wideo – śmigłowiec uderzył w budynek przy plaży. Według relacji świadków maszyna zapaliła się w locie, ale to nie zostało potwierdzone.

Na pokładzie Ka-226 znajdowało się łącznie siedem osób, a cztery z nich będące pracownikami Kizlarskich Zakładów Elektromechanicznych zginęły na miejscu. "Trzy osoby zostały hospitalizowane w szpitalu miejskim w Izberbaszu; stan jednej z nich jest skrajnie ciężki i nie nadaje się do transportu. Dwie kolejne zostały przewiezione do centrum leczenia oparzeń w asyście lekarzy" – czytamy w oświadczeniu Ministerstwa Zdrowia Dagestanu.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Gdzie doszło do katastrofy śmigłowca?

Ilu pracowników Kizlarskich Zakładów Elektromechanicznych było na pokładzie?

Jakie są przyczyny katastrofy?

W jakim stanie są ranni po katastrofie?

Kizlarskie Zakłady Elektromechaniczne. Czemu są istotne?

Przedsiębiorstwo zajmuje się wytwarzaniem różnorodnych rozwiązań o charakterze militarnym oraz przeznaczeniu cywilno-wojskowym. Szczególną renomę zdobyło w obszarze technologii lotniczych. Wśród jego kluczowych produktów znajdują się systemy zawieszeń AKU-58, umożliwiające montaż zewnętrzny i odpalanie rakiet typu Ch-59, Ch-31 czy Ch-29. Firma dostarcza również urządzenia przeznaczone do przenoszenia i zrzutu ładunków oraz amunicji o masie sięgającej kilkuset kilogramów.

Zakład posiada także kompetencje w zakresie wyposażenia do obsługi technicznej i diagnostyki samolotów i śmigłowców. Oferuje systemy sterowania naziemnego oraz rozwiązania do bieżącego monitorowania pracy samolotów produkcji Suchoj i MiG.

Przeczytaj źródło