12 listopada 2025 r. Ryanair przechodzi całkowicie na cyfrowe karty pokładowe. Oznacza to, że od tego dnia wszyscy pasażerowie podczas odprawy przez internet będą otrzymywać cyfrowe karty pokładowe w aplikacji Ryanair, ponieważ papierowe karty nie będą już wydawane. Odprawy przez internet można dokonać na stronie Ryanair.com lub w aplikacji Ryanair.
- Po więcej aktualnych informacji zapraszamy na RMF24.pl.
Niskokosztowy przewoźnik Ryanair ogłosił, że od 12 listopada będzie akceptować wyłącznie cyfrowe karty pokładowe. Linia lotnicza będzie wymagać od pasażerów odprawy online i wygenerowania karty pokładowej w aplikacji Ryanair.
Drukowane papierowe karty pokładowe nie będą już akceptowane.
Jak czytamy na stronie przewoźnika, "wszyscy pasażerowie Ryanair nadal będą otrzymywać e-maile z przypomnieniem o odprawie przez internet na 48 i 24 godziny przed odlotem".
Początkowo zmiana miała nastąpić 3 listopada, ale została przesunięta na okres po szczycie podróży związanym z przerwą śródsemestralną w brytyjskich szkołach.
Linia lotnicza tłumaczy, że podjęła taką decyzję, ponieważ prawie 80 procent jej pasażerów już korzysta z cyfrowych kart pokładowych.
Ponadto, jak czytamy na stronie przewoźnika, cyfrowa karta pokładowa obniża koszty lotniskowe i ceny biletów dla wszystkich pasażerów Ryanair oraz zapewni lepszą obsługę. Linia wspomina też o korzyściach dla środowiska (o 300 ton mniej papieru rocznie).
Istnieje wiele sytuacji, w których pasażer może nie być w stanie wygenerować lub uzyskać dostępu do cyfrowej karty pokładowej w aplikacji Ryanair, na przykład nie posiadając smartfona lub gdy telefon się rozładuje.
W takim przypadku Ryanair potwierdził, że podróżni mogą poprosić o papierową kartę pokładową przy stanowiskach odprawy na lotnisku.
Zostanie ona wydana bezpłatnie, pod warunkiem że pasażer dokonał odprawy online.
Dotyczy to również lotów z Maroka, gdzie rząd wymaga od pasażerów posiadania papierowych kart pokładowych.
Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące cyfrowych kart pokładowych możecie znaleźć na stronie przewoźnika lub klikając TUTAJ>>>

1 tydzień temu
13







English (US) ·
Polish (PL) ·