2025-06-30 18:16
publikacja
2025-06-30 18:16
Nasz kraj jest pierwszym europejskim rynkiem dla chińskiej marki Chery. Na początek pojawią się u nas dwa modele z serii Tiggo – dwa SUV-y z silnikami spalinowymi oraz hybrydowymi. Ceny? Na kieszeń Polaka.


Koncern Chery Automobile jest od zeszłego roku obecny w Polsce za sprawą dwóch należących do niego marek – Omoda i Jaecoo. Ich sprzedaż rośnie, a zachęceni tym Chińczycy postanowili kontynuować ekspansję. Tym razem postawili na flagową markę Chery, dla której Polska będzie pierwszym rynkiem w Europie. Dwa modele z serii Tiggo zaprezentowano w poniedziałek, a we wtorek 1 lipca wchodzą do sprzedaży.
Chodzi o modele Tiggo 7 oraz Tiggo 8. Oba to SUV-y, ale różniące się wielkością i wyposażeniem.
Chery Tiggo 7 – parametry i ceny
Model Chery Tiggo 7 jest określany jako „najlepiej sprzedający się SUV segmentu C na świecie”. Mogący pomieścić 5 osób pojazd ma 4553 mm długości, 1862 mm szerokości i 1696 mm wysokości. Rozstaw osi to 2670 mm. Samochód oferuje 500 l pojemności bagażnika i 1305 l po złożeniu tylnych siedzeń.
Będzie oferowany zarówno z silnikami spalinowymi (ICE), jak i hybrydowymi typu plug-in (PHEV), zarówno w wersji z napędem na przód, jak i na cztery koła.
Ceny? Najtańsza wersja Essential, z benzynową doładowaną jednostką 1.6TGDI o mocy 147 KM będzie dostępna już od 124 900 zł, a wersja Comfort będzie o 10 tys. zł droższa. Wersja Prestige AWD z tym samym silnikiem, ale z napędem na wszystkie koła będzie oferowana za 154 900 zł.
Chery Tiggo 7 w wersji hybrydowej jest napędzane jednostką 1.5T-GDI DHE o mocy silnika spalinowego 143 KM i elektrycznego 204 KM, co składa się na maksymalną łączną moc zespołu napędowego 279 KM. Hybrydowy Tiggo 7 w wersji wyposażenia Essential będzie dostępny za 154 900 zł, a w wersji Prestige za 164 900 zł.
Cherry Tiggo 8 – parametry i ceny
Cherry Tiggo 8 jest pozycjonowany jako premium SUV z segmentu D zapewniający większy komfort i najwyższy poziom bezpieczeństwa. Mieści 7 osób. Liczy 4725 mm długości, 1860 mm szerokości i 1705 mm wysokości. W bagażniku przy komplecie pasażerów znajdziemy tylko 193 l pojemności, ale po rozłożeniu ostatniego rzędu siedzeń pojemność się zwiększa do 889 l, a przy złożonym również drugim rzędzie do imponujących 1930 l.
Cherry Tiggo 8 jest napędzane dokładnie takimi samymi jednostkami jak mniejszy model – spalinową jednostką o mocy 147 KM lub hybrydową o łącznej mocy 279 KM. W przypadku tego modelu dostępny jest napęd wyłącznie na przednie koła.
Ile kosztuje Tiggo 8? Za benzynowe Tiggo 8 ICE w wersji wyposażenia Essential zapłacimy 149 900 zł, a w wersji Prestige 159 900 zł. Natomiast w przypadku napędy hybrydowego w wersji Essential koszt to 169 900 zł, a w wersji Prestige 179 900 zł.
Chińska marka liczy, że przyciągnie klientów do modeli TIggo nie tylko dzięki atrakcyjnym jak na tę klasę aut cenom, ale także dzięki 7-letniej gwarancji i pełnemu pakietowi ubezpieczeń za symboliczną złotówkę.
Chery – co to za marka?
Marka Chery jest w Polsce mało znana, ale na innych rynkach święci triumfy od dawna. Od lat jest największym eksporterem samochodów osobowych w Chinach. Marka jest obecna w ponad 110 krajach i ma ponad 16 milionów użytkowników na świecie. W samym tylko 2024 roku Chery sprzedała 2,6 miliona pojazdów, generując przychody o równowartości ponad 283 miliardów złotych i zdobywając miejsce na liście Fortune Global 500. Chery zapewnia, że traktuje Polskę jako kluczowy rynek strategiczny dla swojej dalszej ekspansji na kontynencie europejskim.
TGS
Masz 18-26 lat? Załóż konto i zyskaj do 400 zł nagrody!
Powiązane: Motoryzacja

17-latkowie za „kółko”, ale z zielonym liściem, pilotem i ograniczeniem prędkościPo wakacjach posłowie pochylą się nad nowelizacją przepisów dotyczących młodych i początkujących kierowców. Choć prawo jazdy będzie można zdobyć, mając już 17 lat, to jego uzyskanie będzie się wiązało z kilkoma komplikacjami i zielonym listkiem na aucie.

Chery wchodzi do Polski. Kolejne „chińczyki” trafią do salonówChińska marka aut Chery otwiera pierwsze salony samochodowe w Polsce. Na początek Chińczycy oferować będą dwa SUV-y: tiggo 7 i tiggo 8. W Polsce znajdzie się także centrum dystrybucji części, co ułatwi życie również posiadaczom kilku innych „chińczyków”.

Niemiecki sprzedawca części samochodowych nie wszedł na giełdę. Kolejna odwołana ofertaNiemiecki Autodoc, potentat branży motoryzacyjnej, zajmujący się sprzedażą części samochodowych, odwołał swój giełdowy debiut i wstrzymał ofertę publiczną. To już kolejna taka sytuacja, w której planowane IPO nie dochodzi do skutku.
Polecane

Kolejna chińska marka samochodów na polskim rynku. Poznaliśmy modele i ceny

Krew na akcjach Synektika. Chińczycy wchodzą na rynek robotów chirurgicznych w Polsce

Specjaliści od chirurgicznej precyzji i operacji mózgu wchodzą na giełdę. Znamy cenę akcji

Wrocław czekał na to od lat. Podpisano umowę na budowę ostatniego odcinka obwodnicy miasta

17-latkowie za „kółko”, ale z zielonym liściem, pilotem i ograniczeniem prędkości

Gigantyczny magazyn LPP spłonął w Rumunii. "Szkody materialne zostaną określone później". Spółka komentuje

Tym razem inflacja nie zaskoczyła w dół. Wzrost cen nadal powyżej celu NBP

Duża sieć zamknie cztery hale i zwolni 400 pracowników

Chińska aktywność produkcyjna pozostaje na spadkowej ścieżce

Darmowe sanatoria dla seniorów 75+? Specjaliści apelują o zmiany

Najedziesz na podwójną ciągłą i koniec jazdy. Od dziś zmiany w egzaminach na prawo jazdy

Okradziona „na Orlen” odzyska pieniądze. Zadziałał Rzecznik Finansowy

Pielęgniarki zarobią ponad 10 tys. zł. Rekrutacja na studia bije rekordy

Podwyżki cen mieszkań odeszły na dłużej? Indeks urban.one mówi „tak”

Rowerem na bani? Ponad połowa Holendrów jeździ pod wpływem alkoholu lub narkotyków
Najnowsze

Polska z nową strategią? Rząd pracuje nad nowym dokumentem

Mennica Polska wypłaci 1,10 zł dywidendy na akcję

Abak wypłaci 0,27 zł dywidendy na akcję

Frozen Way wypłaci 3,65 zł dywidendy na akcję

Polska stawia szlaban przed Mercosurem. Siekierski: W obecnym kształcie nie będzie poparcia

Akcjonariusze Telestrady zdecydowali o skupie do 339 tys. akcji własnych

Biały Dom uderza w Harvard i grozi odebraniem funduszy. Chodzi o dyskryminowanie żydowskich studentów

Pierwsza taka sytuacja w historii na polskiej giełdzie. Nigdy nie było tylu wzrostów z rzędu

ATC Cargo wypłaci 2 zł dywidendy na akcję

Forbuild wypłaci 0,33 zł dywidendy na akcję

W ocenie LPP pożar centrum logistycznego w Rumunii nie wpłynie w istotny sposób na plany strategiczne

Biogened wypłaci 0,5 zł dywidendy na akcję

Iran nie zrezygnuje ze wzbogacania uranu. Ambasador: Mamy do tego "niezbywalne prawo"

Software Mansion wypłaci 2 zł dywidendy na akcję za '24

Kanada wycofuje się z podatku cyfrowego. Zdecydował Trump i zerwanie negocjacji
Popularne

Prywatna wizyta u chirurga, potem operacja na NFZ. Śledczy badają sprawę chirurga

Iran wylewa beton w ośrodku atomowym w Fordo. I to na potęgę

Izrael trzęsie regionem Zatoki Perskiej. "Niekontrolowany, lekkomyślny i destabilizujący"

Friendly fire po rosyjsku. Lotnictwo bombarduje terytoria kontrolowane przez Kreml

Ostre orędzie prezydenta w Sejmie. Skrytykował rząd Tuska w rok po wyborach

Parawaning w sieci komórkowej nie zadziała. W kurortach operatorzy rwą włosy z głów

USA zamknie dla UE chmurę? "Usługi technologiczne niemal jak Grenlandia"

Władze Iranu szykują masowe deportacje Afgańczyków

Koniec z rozrzuconymi e-hulajnogami. Miasta wprowadzają obostrzenia uderzające po kieszeni

Ustawa o rynku kryptoaktywów na tapecie rządu

Henkel zwalnia i zamyka zakład, a turyści boją się wojny i odsprzedają wycieczki do Egiptu i Turcji

Polska stocznia wojenna ma mnóstwo zamówień. "Zawod przeżywa renesans"

Nudne dane z Ameryki. Analitycy trafili w punkt

Mieszkanie z ogródkiem – wygoda, która nie oznacza własności

Polska przez kolejną dekadę nie dopłaci do UE. Jesteśmy największym biorcą netto w Unii

4 miesięcy temu
71







English (US) ·
Polish (PL) ·