Kontrowersje wokół ankiety Media Expert. Sieć odpowiada na zarzuty

1 miesiąc temu 32

Data utworzenia: 19 września 2025, 18:09.

Jeden z klientów Media Expert wrzucił do sieci film, na którym pokazuje, że przy wystawianiu ocen satysfakcji z korzystania ze sklepów sieci od jednej do trzech gwiazdek, system przenosi go do panelu kontaktu z Biurem Obsługi Klienta. Przy wyższych notach — czterech i pięciu gwiazdkach — działa bez przekierowania. — Czyli nie znoszą krytyki. No przecież to jest żart — stwierdził autor nagrania. "Fakt" zwrócił się w tej sprawie do sieci z prośbą o komentarz.

Klient Media Expert nagrał film sugerujący blokowanie niskich ocen przez firmę w jednej z ankiet. Firma zabrała głos w odpowiedzi dla "Faktu".
Klient Media Expert nagrał film sugerujący blokowanie niskich ocen przez firmę w jednej z ankiet. Firma zabrała głos w odpowiedzi dla "Faktu". Foto: @lukaskreisilesia/TikTok, Aleksander Majdański / newspix.pl

— Chcesz wystawić ocenę "1", to cię przekierowuje "Kontakt z Biurem Obsługi Klienta". No dobra, wybieramy "2" — "Dział Obsługi Klienta" — relacjonuje internauta. — Dopiero jak wybierzesz "4 i 5" przekieruje cię na opinię, gdzie możesz ją dodać. Czyli nie znoszą krytyki. No przecież to jest żart — skwitował klient.

Ankieta Media Expert wzbudziła kontrowersje. Sieć odpowiada

Gorąco zrobiło się w sekcji komentarzy pod nagraniem. "Brzmi jak sprawa do UOKiK"' "Wystawić 5, ale wpisać komentarz negatywny z dopiskiem, że dałbym jedną, ale się nie da". "Nie tolerują hejtu" — brzmią wpisy użytkowników, którzy nie kryli oburzenia.

"Fakt" zapytał o sprawę samą sieć. "W kontekście pana pytań, chciałbym przede wszystkim podkreślić, że ankieta widoczna w materiale nie miała związku z systemem publikacji ocen na stronie mediaexpert.pl. Dotyczyła ona wewnętrznego badania, realizowanego mailowo i skierowanego jedynie do wybranej grupy Klientów. Celem było zebranie — poprzez formularz kontaktowy — bardziej szczegółowych opinii o procesie obsługi w celu jego ciągłego udoskonalania i tym samym poprawy zadowolenia klientów" — czytamy w przesłanej nam odpowiedzi.

Media Expert przekonuje, że "sama ocena gwiazdkowa często bowiem nie identyfikuje problemów i nie daje nam wystarczających wskazówek do realnej poprawy jakości". "Niezależnie od tego, każdy klient mógł jednak swobodnie wystawić ocenę — pozytywną lub negatywną — bezpośrednio w panelu użytkownika Opineo.pl, dlatego ankieta nie miała żadnego wpływu na transparentność systemu opinii w tym serwisie" — wskazuje sklep.

Firma przyznała ponadto, że zrezygnowała z rozwiązania, które wzbudziło wśród użytkowników spore emocje. "Zdecydowaliśmy jednak o jej wyłączeniu i wypracowaniu w przyszłości takich rozwiązań, które w sposób przejrzysty i niebudzący kontrowersji pozwolą nam pozyskiwać głębsze informacje o mniej satysfakcjonujących doświadczeniach zakupowych."

Zobacz też: Doprowadzają cię do szału naklejki na pomidorach z Biedronki? Zobacz, do czego służą

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.

Newsletter

Najlepsze teksty z Faktu! Bądź na bieżąco z informacjami ze świata i Polski

Zapisz się

Masz ciekawy temat? Napisz do nas list!

Chcesz, żebyśmy opisali Twoją historię albo zajęli się jakimś problemem? Masz ciekawy temat? Napisz do nas!

Napisz list do redakcji

Przeczytaj źródło