Kupujemy nowe pociągi. Największa umowa w historii polskiej kolei

1 dzień temu 4
  • PKP Intercity podpisało w środę umowę z Alstom Polska na budowę 42 piętrowych pociągów ekspresowych, które będą mogły osiągać prędkość do 200 km/h. Minister infrastruktury Dariusz Klimczak podkreślił, że to największy kontrakt taborowy w historii polskiej kolei.

    • PKP Intercity podpisało z Alstom Polska umowę na dostawę 42 piętrowych pociągów ekspresowych o wartości blisko 6,9 mld zł, z opcją zamówienia kolejnych 30 składów.
    • Nowoczesne pociągi Coradia Max będą osiągać prędkość 200 km/h i będą mogły kursować także po zagranicznych torach.
    • To największy kontrakt taborowy w historii polskiej kolei, który ma podnieść komfort i standard podróży pasażerów.
    • Po więcej aktualnych informacji zapraszamy na RMF24.pl

    Wartość podpisanej umowy wynosi blisko 6,9 mld zł (1,62 mld euro). Z tej kwoty 4,1 mld zł przeznaczono na dostawę nowych pociągów, a niemal 2,8 mld zł na ich pełne utrzymanie przez 30 lat. Kontrakt przewiduje również opcję zamówienia kolejnych 30 składów w przyszłości.

    Alstom dostarczy PKP Intercity pociągi Coradia Max, które będą dwusystemowe - przystosowane do zasilania zarówno prądem stałym 3 kV, jak i zmiennym 25 kV. Dzięki temu nowe składy będą mogły kursować nie tylko po polskich torach np. do Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK), ale także m.in. do Czech. Pociągi mają pojawić się w większości dużych miast w Polsce.

    Pod dokumentem podpisali się prezes Alstom Polska Beata Rusinowicz oraz prezes PKP Intercity Janusz Malinowski. Minister Klimczak zaznaczył, że realizacja umowy to spełnienie marzeń o nowoczesnych, szybkich i komfortowych pociągach w Polsce. Nowe składy mają podnieść standard podróży i zwiększyć konkurencyjność kolei na rynku transportowym.

Dalsza część artykułu pod materiałem video:

Przeczytaj źródło