Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.
Na stronie Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego udostępniona została wyszukiwarka wydarzeń kulturalnych w całej Polsce. To narzędzie agreguje nie tylko propozycje instytucji prowadzonych i współprowadzonych przez ministerstwo, ale także umożliwia zgłaszanie się organizatorów niezależnych projektów.
W wyszukiwarce można filtrować ofertę według miejsca, instytucji czy terminu, co ułatwia zaplanowanie kulturalnego urlopu czy weekendowego wypadu.
– Dotąd brakowało jednego miejsca, które tak kompleksowo pokazuje, co dzieje się w świecie kultury, od lokalnych perełek po duże wydarzenia. Stworzyliśmy narzędzie, które zachęca do tego, by skorzystać z oferty kulturalnej, odkrywać mniej znane miejsca i planować czas tak, by znalazły się w nim spotkania ze sztuką, historią i tradycją. To koncept, który dodatkowo aktywizuje podmioty działające w obszarze kulturze w całym kraju - każdy może dopisać swoje wydarzenia. To pierwsza taka kampania od lat i zaproszenie do odkrywania tego, co jest wyjątkowe w polskich regionach. Świadomie wykorzystaliśmy w kreacji nowe technologie, AI to obszar, którym ministerstwo zajmuje się na kilku płaszczyznach. – mówi Anna Ruszczyńska, Dyrektor Centrum Informacyjnego Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Trzy oblicza Polski w kampanii resortu kultury
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej
„Odwiedź kulturę na wakacjach” to pierwsza od lat kampania ministerstwa, która w taki sposób opowiada o kulturze. Identyfikacja nawiązuje do trzech pasów Polski i charakterystycznych obiektów architektury tych regionów:
• Piaszczysta Północ – wykonane z piasku Zamek w Malborku, Filharmonia w Szczecinie, Neptun z Gdańska oraz latarnia w Rozewiu, którą wzbogaca pomnik tańczącej pary;
• Leśne Centrum – w otoczeniu zieleni Pałac Kultury i Nauki, Kościół Pokoju w Świdnicy, malowane chaty z Zalipia oraz nawiązane do słowiańskich tradycji muzycznych;
• Skaliste Południe – z dominacją kamienistych tekstur, gdzie pojawia się m.in. Zamek w Niedzicy, Jasna Góra, NOSPR i słynna „Kryształowa Planeta” z Wrocławia.
Kampania Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego łączy działania w social mediach, outdoorze i prasie. Obejmuje promocję w kanałach social media resortu, reklamy z kodem QR do wyszukiwarki na ekranach w pociągach PKP Intercity, materiały wizerunkowe w wyselekcjonowanych kinach plenerowych oraz insert w sierpniowym wydaniu magazynu „Kalejdoskop” na pokładach samolotów LOT.
Koncepcję kampanii i key visual wyszukiwarki opracował wewnętrzny zespół komunikacji Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Za rozwinięcie materiałów graficznych i działania wspierające w social mediach odpowiadała agencja Fabryka Marketingu.