Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.
Pierwsze dwa miejsca na podium - pod względem wygenerowanych GRP - niezmiennie okupują Lidl i Media Expert. Lidl wygenerował 41 974 GRP (+7 proc. rdr). Tuż za nim plasuje się Media Expert z liczbą 31 506 GRP (+40 proc.).
Trzecie miejsce przypadło Kauflandowi, który zajął miejsce Biedronki. Kaufland wygenerował swoimi reklamami 31 334 GRP, o 130 proc. więcej niż przed rokiem. Marketer ten zaliczył największy wzrost liczby GRP w całym zestawieniu.
Liderem spadków zarówno pod względem GRP, jak i liczby pozycji w rankingu jest natomiast Plus - marka ta spadła 14 pozycji w dół (z miejsca 5 przed rokiem), a liczbę GRP zmniejszyła w skali roku o 49 proc.
Największy wzrost rankingowy zalicza natomiast BNP Paribas, które jednocześnie debiutuje w zestawieniu.
Drugim debiutantem są Winiary, które już w poprzednim zestawieniu w połowie roku prawie załapały się do rankingu, ale ostatecznie zajęły 21 pozycję, tuż za zestawieniem. W tym roku dzięki zwiększeniu aktywności o 23 proc. zaliczają spektakularny skok o 9 pozycji, plasując się na 12 miejscu w rankingu.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej
Zobacz też: Media Expert zalewa rynek reklamami z Cleo
Lotto i Apap poza rankingiem
Poza zestawienie wypadły dwie marki: Lotto oraz Apap. Pierwsza z przyczyn oczywistych, w zeszłym roku mocno aktywna przy Euro 2024, w tym roku zmniejszyła siłę kampanii o ponad 30 proc., spadając na odległe 28. miejsce.
Na uwagę zasługuje ogromny spadek aktywności „telekomów”. Tutaj driverem spadków w pierwszym półroczu jest Plus, jednak należy zwrócić uwagę na to, że wszyscy czterej gracze zmniejszają siłę swoich kampanii telewizyjnych.
Trwa natomiast ofensywa retailu - dowodzi tego fakt, że wszyscy gracze z tej branży - poza Biedronką - zwiększyły swoją aktywność w telewizji.
Wszystkie dane za Nielsen Audience Measurement, TG: 4+.