Monika Richardson pożegnała się z producentem. "Ja mam za to zapłacić"

1 dzień temu 2
Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.

fot. Tomasz Słodki i Monika Richardson; screen Instagram slodkilive fot. Tomasz Słodki i Monika Richardson; screen Instagram slodkilive

„Nie współpracuję już ze studiem Tomasza Słodkiego slodkilive. Jeśli nie wiadomo, o co chodzi, to właściwie wiadomo, prawda? - napisała na Facebooku Monika Zamachowska. W jej wpisie czytamy dalej:

“Dlatego apeluję do Was wszystkich, początkujących i zaawansowanych twórców mediów cyfrowych. Jeśli wchodzicie we współpracę z kimkolwiek, zawsze podpisujcie szczegółowe umowy dotyczące podziału zysków, dostępu do treści, a także własności intelektualnej. Nawet jeśli wydaje się Wam, że pracujecie z przyjaciółmi… Nie, pardon, szczególnie wtedy. Tymczasem okazuje się, że wszystkie wywiady, które zrealizowałam w studiu The Richardson Talk z gwiazdami, wszystkie prywatne rozmowy zlecone, zamówione, wyproszone przez Tomka, także te robione w moim domu, z moją rodziną, to był według jednostronnej decyzji Tomasza Słodkiego koszt dla mnie - czyli ja mam za to zapłacić. Szkoda, że zapomniał tej kwestii ze mną ustalić”. 

Kanał „The Richardson Talk” utworzono na YouTube 13 sierpnia 2024 roku. Od samego początku był on opatrzony opisem:

„The Richardson Talk to komercyjny program, który pomaga przedsiębiorcom budować ich wizerunek oraz kanały w mediach społecznościowych. Za profesjonalną produkcję odpowiadają studia Słodki Live 4K. Program prowadzi wieloletnia dziennikarka Monika Richardson (prowadziła między innymi program Europa da się lubić w TVP). Programy nagrywamy od marca do października każdego roku, liczba miejsc jest ograniczona. Nagrania mamy w każdy poniedziałek, w trakcie jednej sesji nagrywamy 4 osoby. W studiu mamy 1 godzinę na nagranie i 15 minut na rozmowę przygotowawczą przed nagraniem. Produkcja programu: Prowadzenie – Monika Richardson Produkcja – Tomasz Słodki Realizacja wizji – Cristian Camilo Velasquez Castro Jesli chcesz wystąpić w programie, wynajmij studio tutaj [link do strony Tomasza Słodkiego - red.].

Od powstania kanał odnotował ponad 2,3 mln wyświetleń, obecnie ma 8,6 tys. subskrybentów. Znajduje się na nim 420 filmów i jest to – jak czytamy w opisie kanału – „Archiwum wszystkich rozmów przeprowadzonych z przedsiębiorcami w ramach cyklu The Richardson Talk”. 

Są tam wywiady przeprowadzone przez Monikę Richardson w ramach cyklu „The Richardson Talk” (sezony 1 i 2). Wśród nich znajdziemy rozmowy m.in. z Przemkiem Stupakiem – „Czy warto kupić mieszkanie w Gruzji? Czy to bezpieczne?” (4,1 tys. wyświetleń), Dariuszem Puchalskim – „Mój YouTube zarabia całkiem niezłe pieniądze!” (3,7 tys. wyświetleń) czy Marią Korczak – „Jak zostać kosmetologiem? Maria Korczak o swojej drodze” (19 wyświetleń).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Playlista kanału obejmuje także wywiady Moniki Richardson z m.in. Joanną Iwaniuk, Andrzejem Klimkiem, Barbarą Krakowiak, Katarzyną Mathis, Kamilem Ślosarczykiemi. Opublikowano także cykl „The Richardson Adventure – Kolumbia", obejmujący 17 filmów nawiązujących do podróży Richardson do Kolumbii.  

Więcej informacji na temat samego kanału można znaleźć w pierwszym opublikowanym firmie z 13 sierpnia ub.r.„Pomysł był Twój, Tomku, i chcę Państwu powiedzieć, że nic w tym programie nie dzieje się inaczej jak tylko przez Tomka Słodkiego, producenta programu, zarówno ‘The Richardson Talk’, jak i ‘The Richardson Live’ – powiedziała Richardson do Słodkiego w wideo“.

„Osoby, które chcą wziąć udział w programie muszą pamiętać, że jest to projekt komercyjny” – wyjaśniał Słodki. „Jak najbardziej, trzeba zapłacić za godzinę studia. I chyba nie powinno to nikogo dziwić. To studio, a właściwie trzy studia, które Tomek Słodki ma do dyspozycji to ogromna inwestycja. One są naszpikowane najnowocześniejszym sprzętem wysokiej klasy” – dodawała Richardson.

„Wygląda to tak: na początku kupujecie udział w programie, jeśli się dogadamy oczywiście, bo nie wszystkie branże mogą wziąć udział w naszym projekcie (...)  Po zamówieniu dostaje się link do kalendarza. Następnie umawia się datę (...) Następnie otrzymujecie szkolenia, które Monika nagrała. Przychodzą one mailowo. Te szkolenia są bardzo ważne, bo one pomagają przygotować się do tego wystąpienia (...) Zapraszamy, gdybyście mieli ochotę zbudować swoje kanały w social mediach na bardzo wysokim i profesjonalnym poziomie to oferujemy studia telewizyjne w jakości 4K ...) Jeszcze  Camilo Castro, realizator wizji, i we trójkę te programy robimy” – wyjaśniał Słodki.  

Monika Richardson odmówiła komentarza w tej sprawie. Z kolei Tomasz Słodki przesłał nam poniższe oświadczenie:

„Kanał na YouTube, podobnie jak program, który był na nim publikowany, należą do firmy Compas Multimedia (pełna nazwa to Compas Multimedia Tomasz Słodki - przyp.). Z uwagi na tajemnicę przedsiębiorstwa oraz zasady należytej staranności w obrocie gospodarczym, nie udzielam jednak żadnych dalszych komentarzy dotyczących relacji pomiędzy firmą Compas Multimedia a spółką The Richardson School, zarówno w przestrzeni medialnej, jak i publicznej”.

Przeczytaj źródło