Dalsza część tekstu pod wideo
xAI i gry wideo: Musk chce zmienić branżę rozrywki
Firma xAI założona przez Elona Muska zajmuje się ulepszaniem Groka - asystenta AI, buduje duże centra danych do trenowania sztucznej inteligencji na masową skalę i stara się opracować nową generację rozwiązań w tym temacie. Do najnowszych przedsięwzięć dochodzą teraz gry wideo.
xAI zaczęło pracować nad "dużą" grą w listopadzie 2024 roku i według Muska ukaże się ona z końcem 2026 r. Będzie to tytuł opracowany w dużej mierze przy pomocy sztucznej inteligencji. Do tej pory już ukazało się kilka niezależnych i mniejszych produkcji tego typu, ale jeszcze żaden wysokobudżetowy tytuł.
Obecnie ekipa deweloperska xAI eksperymentuje z różnymi technikami, aby wygenerować i wdrożyć w naturalny sposób fotorealistyczną grafikę w ramy rozgrywki.
Docelowo Musk chciałby, aby Grok potrafił dynamicznie generować całe światy i poziomy w grach w czasie rzeczywistym. Aby to osiągnąć, trzeba rozwinąć Groka do tego stopnia, że byłby sam w stanie grać w gry i dokonywać modyfikacji kodu "w locie".
Musk rozpoczął inicjatywę tworzenia gier przez xAI między innymi w reakcji na kulturę "woke". Pomysł wzbudził kontrowersje i skrytykował go dyrektor publishingu Larian Studios (twórców Baldur's Gate 3), twierdząc, że AI ma swoje miejsce w branży, ale nie może zastąpić kreatywnej wizji, która powinna być wdrażana przez liderów w ekipach deweloperskich.


![Zendaya w filmie oscarowego twórcy „Tamtych dni, tamtych nocy”. To pełna napięcia gra, która rozpala zmysły [RECENZJA]](https://images.immediate.co.uk/production/volatile/sites/64/2025/10/okladka-01c585e.png?resize=1200%2C630)




English (US) ·
Polish (PL) ·