Kampania dotycząca męskiego zdrowia
W listopadzie ruszyła międzynarodowa kampania Movember, która promuje zwiększenie świadomości na temat męskiego zdrowia. Nazwa powstała z połączenia dwóch wyrazów moustache - czyli wąsy i november - listopad. Jej symbolem są wąsy, dlatego w listopadzie panowie, którzy dbają o zdrowie, je zapuszczają. W ten sposób zwracają uwagę na męskie nowotwory - raka prostaty i raka jąder oraz włączają się w międzynarodową kampanię.
Film GDDKiA hitem sieci
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) włączyła się w kampanię Movember. Kilka dni temu w serwisie X GDDKiA opublikowała nagranie z tunelu na S7 w Skomielnej Białej. Widać na nim, jak dwóch mężczyzn wysiada z samochodu i sika na terenie tunelu.
"Listopad to miesiąc świadomości męskich nowotworów. Rak prostaty czy jądra to schorzenia, gdzie ważne jest wczesne rozpoznanie. Wielu mężczyzn wstydzi się lekarza - niepotrzebnie tam nie ma kamer. Odwagi! Weź kolegę do specjalisty, a nie do tunelu S7 pod mur" - przekazała GDDKiA. Nagranie wywołało wiele emocji wśród internautów. Jak poinformowano, mężczyźni przedstawieni na filmie zostali ukarani.
"Mężczyźni unikają badań"
Co roku w Polsce na raka prostaty zachorowuje blisko 18 tysięcy mężczyzn - jest to jeden z najczęstszych nowotworów u panów. O chorobie może świadczyć podwyższony poziom markera PSA - wyjaśnił profesor Piotr Bryniarski ze Śląskiego Uniwersytetu Medycznego i zachęcił również do samobadania jąder pod prysznicem. Należy sprawdzać, "czy nie ma zgrubień, albo czy jądro nie zaczyna się powiększać". - Rak jądra wykrywany jest u ponad 1 tys. panów. Jest to najczęstszy nowotwór rozpoznawany u mężczyzn między 20 a 40 rokiem życia. Mężczyźni unikają badań profilaktycznych, a kampania Movember ma im o tym przypominać - przekazał urolog.







English (US) ·
Polish (PL) ·