Niewydolność serca gospodarki RFN, czyli niemiecki przemysł motoryzacyjny w opałach

1 miesiąc temu 35
Jeszcze dekadę temu motoryzacja w RFN wydawała się mieć bezpieczną przyszłość. Gdy na rynek elektryków mocno weszli Chińczycy, niemiecka branża motoryzacyjna ma problemy. Pracownicy VW protestują przeciwko zwolnieniom. Zwickau, 2 grudnia 2024 r. Jeszcze dekadę temu motoryzacja w RFN wydawała się mieć bezpieczną przyszłość. Gdy na rynek elektryków mocno weszli Chińczycy, niemiecka branża motoryzacyjna ma problemy. Pracownicy VW protestują przeciwko zwolnieniom. Zwickau, 2 grudnia 2024 r. / Materiały prasowe / fot. Jens Schlueter/AFP/East News

Bez przemysłu motoryzacyjnego Niemcy zmienią się nie do poznania. Tamtejsi politycy to wiedzą i bardzo się boją tej zmiany.

Bez przemysłu motoryzacyjnego Niemcy zmienią się nie do poznania. Tamtejsi politycy to wiedzą i bardzo się boją tej zmiany.

Bez przemysłu motoryzacyjnego serce naszej gospodarki przestaje bić – oznajmiła minister gospodarki Badenii-Wirtembergii Nicole Hoffmeister-Kraut w wywiadzie dla „Wirtschaftswoche”. Zajmujący się sprawami ekonomicznymi tygodnik opublikował rozmowę 11 września, przy okazji informując, iż kanclerz Friedrich Merz planuje specjalny szczyt motoryzacyjny. Który ma opracować strategię wspierania najważniejszej z gałęzi niemieckiego przemysłu.

Choć Hoffmeister-Kraut wyraziła zadowolenie z inicjatyw rządu federalnego, to jej nadziei na poprawę sytuacji nie podzielił szef Centrum Badań Motoryzacyjnych (CAR) Ferdinand Dudenhöffer. W rozmowie z magazynem „Focus” inicjatywę Merza uznał za bezproduktywną, bo konkurencyjność niemieckich koncernów samochodowych jest tak „żałosna, że nie można sobie wyobrazić żałośniejszej”. Jedyny ratunek widzi on w przestawianiu fabryk samochodów na produkcję zbrojeniową.

Nie przypadkiem w tym samym tygodniu o kondycję unijnych firm motoryzacyjnych zatroszczyła się Ursula von der Leyen. Podczas orędzia wygłoszonego w Parlamencie Europejskim szefowa KE obiecała zainicjowanie programu wspierania produkcji małych, przystępnych cenowo aut. Wcześniej, z powodu unijnych regulacji, ich wytwarzanie zostało na kontynencie praktycznie wygaszone. Niemiecka szefowa Komisji oczywiście nie wspomniała, iż obietnica przywracania produkcji zbiega się w czasie z wybuchem motoryzacyjnej paniki w jej ojczyźnie.

Volkswagen i inni

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję

logo Andrzej Krajewski

Zapisz się na newsletter

Otrzymuj codziennie rzetelne informacje o zmianach w prawie i podatkach oraz aktualności istotne dla przedsiębiorców.

Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich

Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.

success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Zobacz

Popularne Zobacz również Najnowsze

image for background

logo www.GazetaPrawna.pl

Przejdź do strony głównej

Przeczytaj źródło