Nowa Kia EV5 debiutuje na polskim rynku. Jest ładna, mocna i wygodna. Ile kosztuje?
Kia do 2030 roku zamierza sprzedawać 4,2 mln samochodów rocznie. W tym 2,33 mln mają stanowić auta zelektryfikowane. Rozmach może imponować. By dopiąć swego w ciągu najbliższych 5 lat rozbuduje gamę 15 modeli elektrycznych i 10 modeli hybrydowych.
Wśród nich jest nowa Kia EV5, która wjeżdża do największego i najszybciej rozwijającego się segmentu kompaktowych SUV-ów. Czego mogą spodziewać się kierowcy?
Tak wygląda Kia EV5, czyli twój nowy SUV zamiast Sportage
Kia EV5 pod względem stylu i proporcji pozostaje pod wpływem ponad 5-metrowego EV9. Wyróżniający design to zasługa sztuczek projektantów. Pierwszą z brzegu jest dach lewitujący nad resztą auta – to złudzenie powstaje dzięki czarnym słupkom i wizualnemu odcięciu na wysokości bagażnika. Tylną część bryły SUV-a tworzy duży spoiler dachowy, lekko pochylona szyba, prosto ścięta klapa i mocno zarysowane lampy. Przewaga karoserii nad powierzchnią szyb zbliża koreańską nowość do samochodów z półki premium. Awangardowy wygląd podkreśla charakterystyczna "cyfrowa twarz tygrysa" (Digital Tiger Face) wpisana między pionowe reflektory. Światła do jazdy dziennej Star Map LED witają animacją.
Nowa Kia EV5
/
KIA
EV5 szczyci się również dopracowaną aerodynamiką. Tu każdy element pełni ważną funkcję w osiągnięciu opływowej linii. Gładkie jak stół drzwi z automatycznie wysuwanymi klamkami również walczą o najniższy opór. Z tyłu żeby nie zakłócać powierzchni wycieraczkę szyby sprytnie schowano pod spoilerem dachowym. Wszystkie te elementy współpracują ze sobą, sterują przepływem powietrza i pomagają wydłużyć zasięg EV5. Jednak zanim zakręcą się koła, warto rozejrzeć się w środku…
Nowa Kia EV5 w wersji GT-Line
/
KIA
Nowa Kia EV5 w wersji GT-Line
/
KIA
Kia EV5: rząd przycisków, 30-calowy wyświetlacz i nowa ergonomia miejsca kierowcy
Wewnątrz Kia EV5 robi wrażenie wszędzie tam, gdzie liczą się doznania estetyczne. Zamienniki skóry czy materiały wykonane z tworzyw sztucznych pochodzą z recyklingu. Kokpit polega na czytelnych cyfrowych interfejsach, a jego układ – z panoramicznym wyświetlaczem o przekątnej niemal 30 cali, który obejmuje 12,3-calowy zestaw zegarów, 5,3-calowy panel klimatyzacji oraz 12,3-calową stację multimedialną – wprowadza nową ergonomię miejsca kierowcy. Nie zabrakło pokrętła głośności ani przycisków haptycznych od sterowania audio pod ekranem. Do tego są dwa "dżokery", czyli klawisze z gwiazdką, którym można przypisać wybraną funkcję.
Nowa Kia EV5 w wersji GT-Line
/
KIA
Funkcja Online Navigation na żywo dostarcza do samochodu informacje o mapach i pobiera dane z serwera, które są aktualizowane co cztery tygodnie. Do pełni szczęścia lista obejmuje także: cyfrowy klucz Digital Key 2.0, rozpoznawanie odcisków palców i sprzęt audio klasy premium renomowanej marki Harman Kardon. EV5 można bezprzewodowo aktualizować za pośrednictwem sklepu Kia Connect. Wystarczy kliknięcie i leci nowe oprogramowanie, czy dodatkowa funkcjonalność wyposażenia samochodu.
Nowa Kia EV5
/
KIA
Klimatyzacja nawet 3-strefowa, ale prawdziwej skóry nie dostaniesz za żadne pieniądze
Sama klimatyzacja jest 3-strefowa, czyli oprócz oddzielnych ustawień dla kierowcy i pasażera z przodu, może działać niezależnie w drugim rzędzie foteli. To dla oszczędności energii, by nie ogrzewać czy chłodzić pustych miejsc. Tunel środkowy wyposażono w schowki, w tym największy w stylu szuflady u jego podstawy. Szeroki odchylany podłokietnik szczelnie wypełnia przestrzeń między przednimi fotelami i podnosi komfort podróżowania zarówno kierowcy, jak i pasażera. Podświetlanie ambientowe wnętrza oferuje 10 poziomów jasności oraz 64 opcje kolorystyczne.
Nowa Kia EV5
/
KIA
Nowa Kia EV5
/
KIA
Kia EV5 to wnętrze bardziej przestronne niże w Sportage. Jakie wymiary?
Nowa Kia EV5 ma 4610 mm długości, 1875 mm szerokości i 1675 mm wysokości. Rozstaw osi 2750 mm. Na rynku będzie elektryczną alternatywą dla podobnego gabarytowo modelu Sportage, od którego jest o 7 cm dłuższa. Delikatnie szersza i o 3 cm wyższa. Kierowca o wzroście ok. 186 cm szybko znajdzie wygodną pozycję do prowadzenia auta. Fotele są obszerne, z podgrzewaniem, 3-stopniową elektryczną regulacją i rozkładają się jak leżanka. Rozstaw osi wynosi 2750 mm, to 7 cm więcej niż oferuje Sportage (2680 mm). Dzięki temu pasażer podobnej postury siedzący w drugim rzędzie od kolan do oparcia fotela ma dużo luzu. Na nogi i nad głową jest bardzo dużo miejsca nawet lepiej niż w tradycyjnym aucie klasy średniej. EV5 z powodzeniem zadowoli potrzeby rodziny, także te transportowe…
Nowa Kia EV5 w wersji GT-Line
/
KIA
Nowa Kia EV5
/
KIA
Kia EV5 - jaka pojemność bagażnika?
Nowa Kia EV5 zapewnia dwa bagażniki – przedni (44 l) i tradycyjny z tyłu o pojemności 566 l. Po złożeniu siedzeń na powstaje płaska podłoga o długości ok. 2 metrów, a możliwości transportowe rosną do 1650 l. Pomysłowości inżynierów dopełniają dopełnią haczyki na torby, lampki LED i regulowana na poziomie 14 cm podłoga, która pozwala przewozić rzeczy o różnych gabarytach.
Kia EV5
/
KIA
Kia EV5 - jaki silnik, jaka moc i przyspieszenie?
Kia EV5 wyróżnia się także możliwościami napędu, który ma sprawić, że samochód elektryczny nie będzie już postrzegany jako drugie auto w rodzenie. Nowy SUV jest wyposażony w silnik o mocy 217 KM, pompę ciepła, a w podłodze skrywa duży akumulator o pojemności 81,4 kWh. Taki zespół zapewni przyspieszenie od 0 do 100 km w 8,4 s oraz zasięg na poziomie 530 km. 400-woltowa instalacja plus podgrzewanie wstępne akumulatora (można włączyć z ekranu środkowego) także podnoszą uniwersalność koreańskiego auta. Szczególnie, że mimo niewysokiej mocy ładowania (DC do 128 kW) krzywa jest bardzo korzystna (maks. w zakresie 10-70 proc.) i akumulator można naładować od 10 do 80 proc. w ciągu 30 minut. Technologia Vehicle to Grid (V2G) zmieni auto w magazyn energii na kołach i pozwoli zasilić domową instalację.
Nowa Kia EV5 w wersji GT-Line
/
KIA
Ile kosztuje nowa Kia EV5? Ceny i wyposażanie. Pompa ciepła w standardzie
Najtańsza Kia EV5 w wersji Air kosztuje od 200 990 zł. Po złożeniu wniosku o dopłatę w ramach programu NaszEauto cena spadnie maksymalnie o 40 000 zł do 160 990 zł, a to już poziom cenowy hybrydowego Spoortage. Wyposażenie standardowe odmiany Air to:
- 7 poduszek powietrznych, w tym centralna poduszka powietrzna w fotelu kierowcy
- Pompa ciepła
- Asystent utrzymania auta pośrodku pasa ruchu (LFA2) z funkcją wykrywania rąk na kierownicy (HOD)
- Inteligentny ogranicznik prędkości (ISLA)
- Tempomat aktywny z funkcją Stop & Go (SCC 2)
- Asystent jazdy po autostradzie (HDA 2)
- System autonomicznego hamowania z funkcją wykrywania pojazdów, pieszych i rowerzystów, hamowania na skrzyżowaniach oraz aktywnego wspomagania ruchu kierownicą w celu uniknięcia kolizji (FCA 2)
- System monitorowania martwego pola z funkcją automatycznej korekty toru jazdy oraz monitowania pojazdów podczas cofania (BCA)
- Panoramiczny potrójny wyświetlacz składający się z cyfrowego 12,3-calowego zestawu wskaźników kierowcy zintegrowanego z 12,3-calowym centralnym ekranem nawigacji oraz 5,3-calowym dotykowym ekranem do sterowania klimatyzacją
- Bezprzewodowy interfejs Android Auto oraz Apple CarPlay
- Kamera wewnętrzna monitorująca poziom koncentracji kierowcy
- Przednie reflektory LED z czujnikiem zmierzchu oraz funkcją automatycznych świateł drogowych
- Światła do jazdy dziennej oraz tylne lampy wykonane w technologii LED
- Fotochromatyczne lusterko wsteczne
- Przednie i tylne czujniki parkowania
- Kamera cofania z dynamicznymi liniami ułatwiającymi parkowanie
- Elektroniczna blokada otwarcia drzwi tylnych od wewnątrz
- Regulacja wysokości foteli przednich
- Przyciemniane szyby tylne
- Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa z nawiewami dla pasażerów tylnych siedzeń oraz systemem automatycznego odparowywania przedniej szyby
- System otwierania i uruchamiania pojazdu bez użycia kluczyka
- Automatyczne wycieraczki z czujnikiem deszczu
- Oświetlenie wnętrza oraz bagażnika LED
- Laminowane boczne szyby przednie
- Tapicerka materiałowa
- Tryb Pet Mode (zwierzak w aucie)
- 18-calowe felgi aluminiowe
- Podgrzewane fotele przednie z 3-stopniową regulacją
- Podgrzewana kierownica
- Relingi dachowe
Nowa Kia EV5 w wersji GT-Line
/
KIA
Nowa Kia EV5
/
KIA
Bogatsza odmiana EV5 Earth staruje z poziomu 220 490 zł. Rządowa dopłata może obniżyć cenę do 180 490 zł:
- Przednie reflektory LED projekcyjne, funkcja powitania z przodu i z tyłu
- Ambientowe oświetlenie wnętrza z funkcją wyboru koloru
- Bezprzewodowa ładowarka do telefonu
- Automatycznie chowane i odchylane klamki zewnętrzne
- Trójstrefowa klimatyzacja automatyczna z nawiewem dla pasażerów tylnych siedzeń
- Technologia V2D (Vehicle-to-Device) umożliwiająca zasilanie urządzeń zewnętrznych (V2L) i pojazdów (V2V)
- Elektrycznie regulowany fotel kierowcy z elektryczną regulacją podparcia lędźwiowego odcinka kręgosłupa
- Podgrzewane skrajne siedzenia tylnej kanapy
- Elektryczna klapa bagażnika z regulacją wysokości otwierania
- Tapicerka materiałowo-skórzana (skóra wegańska)
- 19-calowe felgi aluminiowe
Nowa Kia EV5 w wersji GT-Line
/
KIA
Nowa Kia EV5 GT-Line jest wyposażona po sufit. Ile kosztuje?
Nowa Kia EV5 GT-Line kosztuje od 235 490 zł. Po odliczeniu 40 000 rządowej dopłaty koreański SUV wychodzi za 195 480 zł. W tej cenie samochód wyróżnia:
- System kamer monitorujących otoczenie pojazdu 360°
- Układ monitorujący przestrzeń wokół pojazdu podczas manewrowania mogący aktywować hamulce w celu uniknięcia kolizji z przeszkodą
- Monitorowanie martwego pola rozszerzony o funkcję wyświetlania obrazu na wyświetlaczu centralnym (BVM)
- Zdalne parkowanie przy użyciu pilota
- Boczne czujniki parkowania
- Kluczyk cyfrowy Digital Key pozwalający otworzyć i uruchomić samochód bez posiadania fizycznego kluczyka
- Wentylowane fotele przednie
- Funkcja pamięci ustawień fotela kierowcy
- 8-głośnikowy system nagłośnienia premium Harman Kardon
- 12-calowy kolorowy wyświetlacz Head-up Display
- Fotel kierowcy z funkcją masażu
- Fotel kierowcy i pasażera z funkcją relaksu
- Fotel pasażera regulowany elektrycznie z elektryczną regulacją podparcia lędźwiowego odcinka kręgosłupa
- Tapicerka ze skóry wegańskiej z logo GT-Line
- Biometryczna identyfikacja kierowcy z funkcją uruchomienia pojazdu
- Aluminiowe nakładki na pedały
- Trójramienna spłaszczona u dołu kierownica z logo GT-Line, wykończona skórą wegańską
- Lusterka zewnętrzne lakierowane w kolorze czarnym
- Listwy dolne szyb lakierowane w kolorze czarnym o wysokim połysku
- Zderzak przedni i tylny w stylistyce GT-Line
- Czarna podsufitka
- Zewnętrzne dolne listwy progowe częściowo lakierowane w kolorze nadwozia i w kolorze czarnym
- 19-calowe felgi aluminiowe w stylistyce GT-Line
Nowa Kia EV5
/
KIA
Kia EV5 - dane techniczne, wymiary, silnik, osiągi, przyspieszenie
| Kia EV5 | 81.4 kWh |
| Akumulator | |
| Typ | litowo-jonowy |
| Pojemnośćbaterii [kWh] | 81.4 |
| Napęd | |
| Typskrzyni biegów | skrzyniaredukcyjnaostałym przełożeniu |
| Napęd | naprzednie koła |
| Silnik elektryczny | |
| Typ silnika | synchronicznyzmagnesami trwałymi |
| Maksymalnamoc [KM] | 217 |
| Maksymalnymomentobrotowy [Nm] | 295 |
| Ładowanie | |
| Maksymalnamocładowarkipokładowej [kW] | 10.5 |
| Minimalnyczasładowaniaprądemzmiennymod10%do100%(11kW) [godz.] | 7:20 |
| Minimalnyczasładowaniaprądemstałymod10%do80% [min] | 30 min |
| Osiągi i dane eksploatacyjne | |
| Prędkośćmaksymalna [km/h] | 165 |
| Przyspieszenie0-100km/h [s] | 8.4 |
| Zasięgwtrybiemieszanym [km] | 530(Air)/520(Earth)/505(GT-Line) |
| Zużycieenergiiwcyklumieszanym[kWh/100 km] | 16.9 (Air) / 17.1 (Earth) / 17.8 (GT-Line) |
| PojemnośćprzestrzenibagażowejVDA[min-maxl ] | 566–1650 |
| Bagażnikprzedni[l ] | 44 |
| Prześwit [mm] | 167 |
| Masaprzyczepyniehamowanej [kg] | 750 |
| Masaprzyczepyhamowanej [kg] | 1200 |
| Dopuszczalnamasa całkowita [kg] | 2580 |
| Minimalnamasawłasna [kg] | 1994–2017 |
Nowa Kia EV5
/
KIA
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Dalszy ciąg materiału pod wideo

3 tygodni temu
24





English (US) ·
Polish (PL) ·