Nowe Mitsubishi Eclipse Cross jest elektrykiem. Wygląda znajomo

1 miesiąc temu 39

Mitsubishi Eclipse Cross doczekało się nowego wcielenia. Japońska nowość poszła z duchem czasu i ze spalinowego SUV-a zmieniła się w elektrycznego crossovera. Wizualnie Mitsubishi dołożyło starań, by z zewnątrz auto zachowało własny styl, jednak już wnętrze i parametry zdradzają pokrewieństwo z Renault Scenic E-Tech.

Sprawdź ofertę Mitsubishi Eclipse Cross na Superauto.pl: Przejdź do oferty

Premiera I generacji Mitsubishi Eclipse Cross w 2017 roku wywołała poruszenie, gdyż Japończycy przywrócili legendarną nazwę i zastosowali ją w kompaktowym SUV-ie o linii nawiązującej do  coupe. W 2021 roku na rynek trafiła jeszcze dynamiczniej stylizowana odmiana po liftingu, która porzuciła czysto spalinowy napęd na rzecz hybrydy plug-in rodem z Outlandera PHEV. Teraz przyszedł czas na następcę i kolejny zwrot akcji. Otóż nowe Mitsubishi Eclipse Cross całkowicie porzuciło napędy spalinowe i stało się elektrycznym crossoverem. 

Mitsubishi Eclipse Cross 2026 - dane techniczne. Większe i praktyczniejsze od poprzednika

Chyba nie będzie dla nikogo zaskoczeniem informacja, że jest to kolejny model japońskiej marki oparty na Renault. W tym przypadku bazuje on na Renault Scenic E-Tech, z którym dzieli m.in. platformę CMF-EV. Również wymiary zdradzają pokrewieństwo z francuskim crossoverem - Mitsubishi Eclipse Cross mierzy 4,47 m długości, 1,86 m szerokości oraz 1,57 m wysokości, a rozstaw osi liczy 2785 mm. Liczby są zatem identyczne co w Scenicu. Nieco mniejszy jest bagażnik, gdyż pomieści od 478 do 1670 litrów (w Renault 545-1670 l). Funkcjonalność kabiny poprawia przesuwana tylna kanapa. 

Nowe Mitsubishi Eclipse Cross jest elektrykiem. Wygląda znajomo

EClipse Cross wciąż ma indywidualny, dynamiczny design

Musimy jednak przyznać, że Japończycy postarali się, aby ich nowy model różnił się z zewnątrz od francuskiego krewnego. Widać to zwłaszcza z przodu, gdzie znajdziemy najnowszą interpretację charakterystycznego dla marki pasa Dynamic Shield. Trójwymiarowo uformowana powierzchnia kratki wlotu powietrza w formie plastra miodu symbolizuje nową erę dla marki, gdyż Eclipse Cross jest pierwszym elektrykiem Mitsubishi od czasu  małego i-MiEV z 2009 r. Ciekawym, wyróżniającym auto detalem są segmentowe LED-y do jazdy dziennej pod kloszami głównych lamp. Sylwetka pojazdu również nieco różni się od Renault i prezentuje się zgrabniej, zaś wyraźnie podkreślone nadkola skrywają 19- lub 20-calowe obręcze. Z tyłu przewija się motyw sześciokąta z poziomymi lampami LED.

Samochody Mitsubishi w atrakcyjnej cenie: Zobacz auta dostępne od ręki

Nowe Mitsubishi Eclipse Cross jest elektrykiem. Wygląda znajomo

Kabina pokazuje pokrewieństwo z Renault

Po zajrzeniu do kabiny już tylu różnic nie ma. Tak naprawdę sprowadzają się one do logo na kierownicy czy poszczególnych opcji wykończenia, w tym tapicerki na fotelach. Kokpit tworzą zatem dwa 12,3-calowe wyświetlacze, w tym zestaw cyfrowych zegarów oraz pionowy ekran systemu infotainment bazujący na Android Automotive OS, co oznacza swobodny dostęp do usług Google'a jak asystent, mapy czy sklep Play. Nie zabrakło też bezprzewodowej łączności z Apple CarPlay i AndroidAuto. Z kolei dzięki aplikacji Mitsubishi Motors użytkownicy mają swobodny dostęp do informacji o pojeździe i usług zdalnych.

Nowe Mitsubishi Eclipse Cross jest elektrykiem. Wygląda znajomo

Samochód przekonuje estetycznym wykończeniem, wykorzystuje zrównoważone materiały, w tym tworzywa pochodzące z recyklingu. Na wyposażeniu znajdziemy m.in. rozbudowane oświetlenie ambiente, pełnowymiarowy elektrochromatyczny dach panoramiczny, system MI-PILOT łączacy aktywny tempomat i asystenta pasa ruchu, zestaw 20 systemów ADAS czy audio Harman Kardon o mocy 410 W.

Mitsubishi Eclipse Cross 2026 - układy napędowe. Bez zaskoczenia

Początkowo nowe Mitsubishi Eclipse Cross dostępne będzie w odmianie long range z bateriami o pojemności 87 kWh i zasięgiem ponad 600 km w cyklu mieszanym WLTP. Samochód korzysta z silnika elektrycznego rozwijającego 218 KM i 300 Nm, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,4 s i rozpędza się do 170 km/h. Akumulatory można ładować prądem zmiennym (AC) o mocy do 22 kW lub prądem stałym (DC) o mocy do 150 kW. W 2026 r. do oferty dołączy tańsza odmiana standard range z bateriami o pojemności 60 kWh i silnikiem o mocy 170 KM.

Ponad 270 samochodów elektrycznych z rabatami do 50%: Poznaj ofertę

Kiedy możemy się go spodziewać?

Nowy Eclipse Cross trafi do produkcji w IV kwartale 2025 roku i będzie wytwarzany w fabryce Douai we Francji, razem z Renault Scenic E-Tech. Japoński crossover będzie oferowany w 4 wersjach wyposażenia: Inform, Invite, Intense oraz Instyle, różniących się od siebie również wykończeniem poszczególnych elementów nadwozia. Samochód jest objęty programem rozszerzonej ochrony Mitsubishi, który obowiązuje przez 8 lat lub do osiągnięcia przebiegu 160 000 km – w zależności od tego, co nastąpi pierwsze. Dodatkowo oferuje 12-letnią gwarancję perforacyjną oraz 8-letni pakiet pomocy drogowej Mitsubishi Assistance. Głównymi rywalami nowego Mitsubishi będą Toyota C-HR+, Ford Explorer EV oraz Skoda Elroq. 

Przeczytaj źródło