Nowe przepisy podatkowe. Czy trzyletnia karencja zmieni coś dla podatników? [OPINIA]

1 miesiąc temu 40
Ministerstwo Finansów chce narzucić obdarowanym trzyletnią karencję podatkową. Ale są sposoby, by i tego uniknąć Ministerstwo Finansów chce narzucić obdarowanym trzyletnią karencję podatkową. Ale są sposoby, by i tego uniknąć / ShutterStock

W opublikowanych założeniach do zmian w przepisach podatkowych słowo „optymalizacja” pojawia się czterokrotnie. Propozycji uszczelnień jest pięć razy więcej. Trudno jednak nie odnieść wrażenia, że nie będą to zmiany na miarę bieżących potrzeb budżetu.

W opublikowanych założeniach do zmian w przepisach podatkowych słowo „optymalizacja” pojawia się czterokrotnie. Propozycji uszczelnień jest pięć razy więcej. Trudno jednak nie odnieść wrażenia, że nie będą to zmiany na miarę bieżących potrzeb budżetu.

Fiskus owszem, tu skubnie, tu uszczknie, ale dużych pieniędzy z tego nie będzie. W jednym przepisie pohamuje apetyty na ulgę mieszkaniową w PIT, w innym przystopuje przekształcenia poprzedzające likwidacje spółek, w jeszcze innym powstrzyma zapał przedsiębiorców w obdarowywaniu najbliższej rodziny poleasingowymi samochodami. Ale jest tylko kwestią czasu, żeby podatku i tak nie było.

Po pierwsze, w dwóch propozycjach Ministerstwa Finansów mowa jest o trzyletniej karencji – wystarczy odczekać, by i tak nie zapłacić daniny. Jeśli idzie o ulgę mieszkaniową, to pamiętajmy, że ma ona sens tylko przy sprzedaży nieruchomości przed upływem pięciu lat od nabycia lub wybudowania. Po pięciu latach i tak nie ma podatku od dochodu ze zbycia. Zmiany owszem, wymuszą na podatnikach większą cierpliwość, ale wpływów nie przyniosą.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję

logo Katarzyna Jędrzejewska

Katarzyna Jędrzejewska

Dziennikarka, redaktor i kierownik działu Podatki w Dzienniku Gazecie Prawnej

Zapisz się na newsletter

Otrzymuj codziennie rzetelne informacje o zmianach w prawie i podatkach oraz aktualności istotne dla przedsiębiorców.

Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich

Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.

success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Zobacz

Popularne Zobacz również Najnowsze

image for background

logo www.GazetaPrawna.pl

Przejdź do strony głównej

Przeczytaj źródło