W Teatrze Kamienica w Warszawie ogłoszono wyniki konkursu „Złote Innowacje FMCG & Retail 2025” - jednego z najważniejszych wydarzeń branży spożywczej i handlu detalicznego w Polsce. W tegorocznej edycji polskie przetwory z owoców jagodowych zdobyły złoto i dwa wyróżnienia.
Pierwsze miejsce i tytuł „Złotej Innowacji FMCG” zdobyła firma Aronia Eggert za Aronia Dry Ekologiczny - wytrawny sok z aronii. Wyróżnienia przyznano: Zielono Mi Agnieszka Jarosińska za Zielono Mi Malina - konfiturę bez dodatku cukru oraz Ewelinie i Markowi Pielaszkiewicz, właścicielom marki Jagodowe Pole, za produkt Jagoda kamczacka bez dodatku cukru.

To już czwarty raz z rzędu, gdy wybitne przetwory z polskich superowoców - w tym roku z aronii, malin i jagody kamczackiej - znalazły się wśród największych marek rynku FMCG. Oto opinie laureatów.
„Ten produkt powstał na wyjątkową rocznicę - 50 lat aronii w Polsce i w naszej rodzinie. Czasem myślimy, że innowacja to rocket science, a to często po prostu dobry pomysł na coś nowego - dostarczenie zdrowych, naturalnych produktów odpowiadających na potrzeby konsumentów. Nasz wytrawny sok to alternatywa dla osób, które nie piją alkoholu, a chcą uczestniczyć w ceremoniach, toastach - w jakże zdrowym wydaniu” - mówił Paweł Eggert, Aronia Eggert, zdobywca tytułu „Złotej Innowacji FMCG”.

Więcej o historii polskiej aronii na stronie Aronia Eggert - Aronia.org.pl
„Jagoda kamczacka bez dodatku cukru to produkt naturalny, bez konserwantów i dodatków. Chcemy, by konsumenci mogli sięgać po zdrowe, lokalne przetwory przez cały rok. Za każdym przetworem stoi człowiek - jego pasja, praca i odpowiedzialność za to, co trafia do słoika” - powiedzieli Ewelina i Marek Pielaszkiewicz, Jagodowe Pole.
Więcej o popularyzacji i rozwoju idei samozbiorów w materiale: Jagoda kamczacka z wyróżnieniem w Złotych Innowacjach

„To wyróżnienie ma dla nas ogromne znaczenie - świętujemy 10-lecie firmy i 16. nagrodę. Klienci coraz częściej sięgają po produkty proste, naturalne i regionalne. Nasze konfitury bez dodatku cukru zawierają 130 g malin na 100 g produktu - to jakość, która broni się sama” - mówili Agnieszka Jarosińska i Tomasz Falczewski, Zielono Mi.
Więcej o produkcji rzemieślniczych przetworów: Konfitura bez cukru z tytułem Wyróżnienia wśród „Złotych Innowacji”
Konkurs „Złote Innowacje FMCG & Retail” wyróżnia produkty, które łączą nowoczesność, wysoką jakość i odwagę w kreowaniu nowych trendów. O zwycięstwie decydują konsumenci, co nadaje mu wyjątkowy wymiar.
Serio trwaj
W ubiegłym roku tytuł „Złotej Innowacji FMCG 2024” zdobyła firma Nutracevit za Biohaskap® FIT dżem z jagody kamczackiej z BIO stewią. Produkt otrzymał podwójne wyróżnienie, drugie w kategorii Bio i Eco. Wyróżnienia otrzymał m.in. syrop z jagody kamczackiej z miodem Anny Litwin, Agrolit.
W 2023 wyróżniono m.in. ekologiczny miód kremowany z aronią i proszek koncentrat bio jagody kamczackiej. Wśród nominowanych był także ocet z wina aroniowo-porzeczkowego.
Już wtedy można było zauważyć, jak dynamicznie aronia i jagoda kamczacka odświeżają strukturę swojego portfolio. Aronia, kiedyś fenomenalny barwnik spożywczy, potem owoc utożsamiany z sokami NFC, dziś składnik pożądany w produkcji żywności funkcjonalnej w wielu kategoriach.
Aronia / Berry Innovation to część kampanii „Czas na polskie superowoce!” - projekt, który od lat promuje odchodzenie od orientacji produkcyjnej, zainteresowanie potrzebami konsumentów i klimat innowacji.

Czas na polskie superowoce!
„Dziś jest czas na superinnowacje! Cieszymy się, że producenci owoców jagodowych coraz śmielej sięgają po nowoczesne rozwiązania. Te produkty wnoszą do rynku ożywienie, świeżość, a zarazem promują to, co polskie - nasze superowoce. Jest nam miło wspierać Państwa i współpracować jako wydawca i organizator Innovation Day i konkursu >>Złote Innowacje<<. Jest to największe tego typu wydarzenie na rynku polskim. Zachęcam wszystkich producentów do zgłaszania kolejnych projektów. To nie tylko konkurs, ale też platforma promocji w całej Polsce” - mówił Tomasz Pańczyk, prezes Fischer Trading Group, wydawca magazynu „Hurt i Detal” i organizator konkursu.
Przypomnijmy, że w 2022 roku nagrodę „Złotej Innowacji FMCG” otrzymała kampania „Czas na polskie superowoce!” - finansowana z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw - projekt promujący codzienną konsumpcję owoców jagodowych. Jury Konkursu doceniło integracyjną formułę, zasięgi i fakt, że producenci mogą skutecznie kreować to, jak postrzegane są jagody. Nagroda została przyznana w kategorii „rozwiązania, które zmieniają podejście do zakupów, bezpośrednio wpływają na zachowania kupujących i uatrakcyjniają rynek spożywczy”.
Jagodowe obok Piątnicy, OSHEE i Braci Sadowników
Nagrodzone w tym roku przetwory z aronii, jagody kamczackiej i maliny, zaprezentowano obok liderów branży spożywczej, marek, które od lat nadają ton w wielu kategoriach.
Wśród tegorocznych nominowanych i nagrodzonych był Maspex z markami Łowicz i Krakus, Mlekovita - nagrodzona za linię produktów z mleka A2A2, Mlekpol - nagrodzony za Maślankę Mrągowską naturalną bez laktozy. Piątnica, Ryki, Łowicz, Bakoma, Stovit, Sante, Wawel, Mokate, Kupiec, Grycan, Colian, Cymes, Helio - nagrodzone za Stixy z suszonych jabłek, nazywane także frytkami jabłkowymi, OSHEE czy Bracia Sadownicy - nagrodzeni za Musujące Jabłko Truskawka 275 ml.
Pełna lista laureatów konkursu „Złote Innowacje FMCG&Retail 2025” znajdują się na stronie Hurt&Detal
„Gratuluję twórcom nagrodzonych produktów. Procesy ich powstania są inspiracją dla gatunków nastawionych na przetwórstwo. Im więcej wymiany doświadczeń i innowacji, tych większa jest szansa na zyskowne zaspokojenie potrzeb konsumenta, czytaj tak cenną marżę dla producentów. W ramach programu >>Czas na polskie superowoce!<< wspieramy ten proces” - przypomniał Witold Boguta, prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw.
Tegoroczna Gala była zwieńczeniem Innovation Day 2025, konferencji pod hasłem „AI-Powered Impact”. Wśród jej gości byli producenci owoców jagodowych. Wydarzenie obfitowało w debaty na temat przyszłości sektora FMCG, retail oraz marketingu, a także opakowań, powstających z pomocą sztucznej inteligencji.
#Fundusze Promocji
Opracowanie w ramach realizacji przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw kampanii „Czas na polskie superowoce! Edycja VII". Projekt realizowany jest pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Źródło informacji: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw






English (US) ·
Polish (PL) ·