OECD ostrzega przed zmowami przetargowymi. Firmy powinny zweryfikować swoje praktyki

3 tygodni temu 14
Digitalizacja, konsolidacja branż czy coraz częstsze wspólne oferty wymusiły nowe spojrzenie na ryzyka zmów przetargowych. OECD zareagowała na to, m.in. precyzyjnie wskazując, jak w praktyce wykrywać porozumienia ograniczające konkurencję. Digitalizacja, konsolidacja branż czy coraz częstsze wspólne oferty wymusiły nowe spojrzenie na ryzyka zmów przetargowych. OECD zareagowała na to, m.in. precyzyjnie wskazując, jak w praktyce wykrywać porozumienia ograniczające konkurencję. / ShutterStock

Bartłomiej Sordyl: Nowe wytyczne OECD dotyczące zwalczania zmów przetargowych to nie tylko materiał dla urzędników i zamawiających, lecz także ważny drogowskaz dla przedsiębiorców. Zawierają konkretne zalecenia, jak zapobiegać nieuczciwym porozumieniom, jak je rozpoznać i reagować, gdy pojawią się niepokojące sygnały.

We wrześniu br. OECD po raz pierwszy od czasu przyjęcia oryginalnych wytycznych dotyczących zwalczania zmów przetargowych w 2009 r. opublikowała nową wersję tego dokumentu, który został zatwierdzony w czerwcu br. Dlaczego ta aktualizacja jest tak istotna i co zmienia w podejściu do zamówień publicznych?

Ostatnia kompleksowa wersja wytycznych pochodziła sprzed wielu lat, a od tego czasu rynek i modele współpracy między przedsiębiorcami bardzo się zmieniły. Digitalizacja, konsolidacja branż czy coraz częstsze wspólne oferty wymusiły nowe spojrzenie na ryzyka zmowy. OECD zareagowała na te zmiany, m.in. precyzyjnie wskazując, jak w praktyce wykrywać porozumienia ograniczające konkurencję, które wcześniej były trudne do uchwycenia.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję

logo Izabela Rakowska-Boroń

Izabela Rakowska-Boroń

izabela.rakowska-boron@infor.pl

Zapisz się na newsletter

Otrzymuj codziennie rzetelne informacje o zmianach w prawie i podatkach oraz aktualności istotne dla przedsiębiorców.

Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich

Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.

success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Zobacz

Popularne Zobacz również Najnowsze

image for background

logo www.GazetaPrawna.pl

Przejdź do strony głównej

Przeczytaj źródło