Ostrzeżenie GIS: szkło w produktach rybnych. Główny Inspektorat Sanitarny apeluje, aby nie spożywać tej partii - zagrożenie dla zdrowia

1 godzine temu 46

Ten tekst przeczytasz w mniej niż minutę

Napis PILNE w czerwonej ramce na granatowym tle Ostrzeżenie GIS: szkło w produktach rybnych / Materiały prasowe

GIS wydał pilne ostrzeżenie dotyczące jednego z produktów rybnych dostępnych na polskim rynku. Powodem jest skarga konsumenta, który znalazł w nim fragment obcego materiału — najprawdopodobniej szkła lub tworzywa sztucznego. Taka sytuacja może stanowić realne zagrożenie dla zdrowia, dlatego producent zdecydował o natychmiastowym wycofaniu partii z obrotu.

Apel i ostrzeżenie GIS: szkło w produkcie rybnym

Do Głównego Inspektoratu Sanitarnego (GIS) wpłynęła informacja o obecności ciała obcego w jednym z opakowań - prawdopodobnie szkła lub plastiku. Spożycie produktu, w którym mogą znajdować się fragmenty takich tworzyw, może prowadzić do poważnych urazów oraz stanowić zagrożenie dla zdrowia konsumentów.Ostrzeżenie GIS: szkło w produkcie rybnym

Apel GIS: w których produktach rybnych może być szkło?

  • Nazwa produktu: Jadło Rybaka, 250g
  • Numer partii i data minimalnej trwałości: 16.07.2026
  • Producent: Przetwórstwo i Wędzenie Ryb Małgorzata Dzierżyńska, Sędki 4B, 19-300 Ełk, WNI 28051801

Jadło rybaka / GazetaPrawna.pl / GIS

GIS monitorował wycofanie produktów rybnych ze szkłem ze sklepów

Jak informuje GIS, producent wdrożył pełną procedurę wycofania kwestionowanej partii. Żywność została wycofana ze sprzedaży i trafiła do utylizacji. Główny Inspektorat Sanitarny zapewnia, że działania producenta były monitorowane przez organy kontroli żywności. Proces usuwania wadliwej partii ze sklepów zakończył się 15 listopada 2025 r.

Justyna Klupa Z wykształcenia prawniczka, z zamiłowania redaktorka. Zaczynała w „Pulsie Biznesu”, a dziś współtworzy redakcję serwisu GazetaPrawna.pl, gdzie pisze głównie o prawie, społeczeństwie i biznesie. Lubi opowiadać o ludziach stojących za sukcesem firm i o tym, jak pasja spotyka się z profesjonalizmem. Z zainteresowaniem śledzi rozwój polskich marek modowych oraz to, jak prawo i gospodarka wpływają na branże kreatywne. Fanka dobrej kawy i pudelków. W wolnym czasie podróżuje, słucha muzyki i sięga po reportaże.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję

logo Justyna Klupa

Justyna Klupa

Z wykształcenia prawniczka, z zamiłowania redaktorka. Zaczynała w „Pulsie Biznesu”, a dziś współtworzy redakcję serwisu GazetaPrawna.pl, gdzie pisze głównie o prawie, społeczeństwie i biznesie. Lubi opowiadać o ludziach stojących za sukcesem firm i o tym, jak pasja spotyka się z profesjonalizmem. Z zainteresowaniem śledzi rozwój polskich marek modowych oraz to, jak prawo i gospodarka wpływają na branże kreatywne. Fanka dobrej kawy i pudelków. W wolnym czasie podróżuje, słucha muzyki i sięga po reportaże.

Zapisz się na newsletter

Otrzymuj codziennie rzetelne informacje o zmianach w prawie i podatkach oraz aktualności istotne dla przedsiębiorców.

Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich

Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.

success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Zobacz

Popularne Zobacz również Najnowsze

image for background

logo www.GazetaPrawna.pl

Przejdź do strony głównej

Przeczytaj źródło