Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.
“Dojrzewanie” zadebiutowało w marcu i błyskawicznie wspiął się na szczyt zestawień Netflixa. Zrealizowana z rozmachem czteroodcinkowa produkcja zgromadziła 145 milionów odtworzeń.
Czytaj także: Netflix przekonuje się do AI. Duże oszczędności
Serial opowiada o trzynastoletnim chłopcu oskarżonym o zamordowanie szkolnej koleżanki. Każdy z czterech odcinków został nakręcony w jednym, ciągłym ujęciu, co nadaje całości klaustrofobicznej intensywności, której nie sposób zignorować.
Produkcja wywołała gorącą społeczną dyskusję. Porusza trudne tematy: internetową radykalizację chłopców, toksyczne środowiska online i brak narzędzi, by młodym ludziom pomóc, zanim będzie za późno. Rodzice i nauczyciele biją na alarm, a krytycy dzielą się na dwa obozy – jedni widzą w produkcji głos pokolenia, inni oskarżają ją o zbytnią eksploatację tematu dla efektu.
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej
Może cię zainteresować: Ludzie zmęczeni subskrypcjami wideo. Uważają, że płacą za dużo
“Znowu w akcji” na czele topowych filmów
“Back in Action” (”Znowu w akcji") to wysokobudżetowy film akcji, w którym Jamie Foxx i Cameron Diaz wcielają się w byłych agentów CIA, zmuszonych ponownie wziąć sprawy w swoje ręce. Ten tytuł obejrzano aż 165 milionów razy, co czyni go niekwestionowanym liderem w kategorii filmów.
Film jest pełen pościgów, wybuchów i lekkiego humoru, jaki kojarzymy z klasyką kina akcji lat 90. Jamie Foxx i Cameron Diaz, powracająca po latach nieobecności na ekranie, stworzyli dynamiczny duet, który najwyraźniej przypadł do gustu widzom na całym świecie.
Krytycy nie byli jednoznacznie w swoich ocenach. Produkcja wyprzedziła takie tytuły jak „The Mother” z Jennifer Lopez czy „Red Notice” z Gal Gadot i Dwaynem Johnsonem.
Przeczytaj też: Drugi sezon polskiego hitu Netfliksa coraz bliżej. Kiedy premiera?
Warto zauważyć, że aż 10 z 25 najchętniej oglądanych seriali pierwszego półrocza to produkcje nieanglojęzyczne. Największe sukcesy święciły tytuły z Korei Południowej, Skandynawii oraz – zaskakująco – Wielkiej Brytanii. “Squid Game” powróciło z drugim i trzecim sezonem, nie oddając łatwo pola nowym produkcjom.
Niektóre z hitów nie są już pierwszej świeżości, ale wciąż przyciągają tłumy. “Ozark”, “Dom z papieru” i “Black Mirror” niezmiennie okupują górne miejsca zestawień. Nowości takie jak “The Life List” czy “Straw” także dobrze sobie radzą, ale to właśnie balans pomiędzy starą gwardią a świeżą krwią wydaje się być sekretem sukcesu Netflixa.
Z raportu jasno wynika, że łącznie użytkownicy Netflixa obejrzeli w pierwszych sześciu miesiącach 2025 roku aż 95 miliardów godzin treści – to o miliard więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku. Platforma nie tylko utrzymuje tempo, ale też sukcesywnie zwiększa obecność treści reklamowych w swoim modelu biznesowym, co przekłada się na rosnące przychody.
Warto wspomnieć przy okazji rankingu o głośnej klapie, o której rozpisują się media. Kulinarny show “With Love, Meghan”, za którym stoi Meghan Markle, uplasował się na 383. miejscu. Oglądało go 5,3 mln widzów, co porównując do 145 milionów lidera rankingu, jest wynikiem bardzo mizernym.
10 najchętniej oglądanych seriali na Netflix w pierwszej połowie 2025
1. Dojrzewanie 144 800 000
2. Squid Game: Sezon 2 117 300 000
3. Squid Game: Sezon 3 71 500 000
4. Dzień zero 61 300 000
5. Tęsknię za tobą 58 000 000
6. Morderstwo po amerykańsku: Gabby Petito: Sezon 1 56 100 000
7. Ms. Rachel: Sezon 1 53 400 000
8. Syreny 53 300 000
9. The Night Agent: Sezon 2 53 200 000
10. Ginny & Georgia: Sezon 3 48 100 000
10 najchętniej oglądanych filmów na Netflix w pierwszej połowie 2025
- Znowu w akcji 164 700 000
- STRAW 102 900 000
- Lista marzeń 95 500 000
- Exterritorial 87 500 000
- Havoc 86 900 000
- The Secret Life of Pets 2 74 500 000
- The Electric State 74 200 000
- Counterattack // Contraataque 71 300 000
- Ad Vitam 69 800 000
- Despicable Me 4 69 800 000