Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.
Dorota Żurkowska, członkini zarządu Discovery Polska (fot. TVN WBD)
Discovery Polska w 2024 roku wypracowała 293,54 mln zł wpływów sprzedażowych, o 25,9 proc. więcej niż przed rokiem (233,13 mln). Na zeszłoroczne przychody złożyło się z 273,14 mln zł od kontrahentów z zagranicy i 20,4 mln od tych z Polski.
CZYTAJ TEŻ: Grupa TVN urosła o 10 proc. i płaci ponad pół miliarda dywidendy. Tylu ma pracowników
Spółka prawie wyłącznie zarabia na usługach dla innych spółek zależnych Warner Bros. Discovery. W ub.r. jej przychody w ramach koncernu sięgnęły 293,15 mln zł, wobec 232 48 mln rok wcześniej.
Wpływy od Discovery Communications Europe poszły w górę r/r ze 163,66 do 192,27 mln zł, od Warner Bros. Entertainment – z 22,12 do 40,89 mln, a od TVN – z 7,38 do 19,61 mln.
W Discovery Polska już ponad 660 pracowników
Na działalność operacyjną Discovery Polska przeznaczyło w ub.r. 251,43 mln zł, o 27,9 proc. więcej niż przed rokiem. Zdecydowaną większość stanowią koszty pracownicze: r/r nakłady na wynagrodzenia poszły w górę ze 136,65 do 176,8 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia dla zatrudnionych – z 22,88 do 34,66 mln.
Średnioroczne zatrudnienie w spółce poszło w górę z 511 do 664 pracowników. Łączne zarobki trzyosobowego zarządu firmy zwiększyły się z 2 54 do 2,59 mln zł.
CZYTAJ TEŻ: Co z dalszą emisją Metro i Zoom TV? Wpłynął jeden wniosek
Koszty usług obcych zwiększyły się z 25,81 do 29,55 mln zł, koszty rodzajowe określone jako pozostałe – z 4,96 do 5,36 mln, zaś te na dotyczące amortyzacji zmalały z 5,83 do 4,48 mln.
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej
Wydatki wobec Discovery Communications LLC zmalały z 5,97 do 5,39 mln zł, a te wobec TVN poszły w górę z 3,71 do 4,12 mln.
Nadawca Metra jeszcze mniej warty
Zyskowność Discovery Polska osłabił negatywny bilans przychodów i kosztów finansowych. Te pierwsze poszły w dół z 4,52 do 1,93 mln zł, a te drugie zwiększyły się z 2,41 do 2,89 mln.
Wpływy finansowe pochodziły w całości z odsetek, mimo że firma ma 100 proc. udziałów w trzech spółkach: węgierskiej Discovery Hungary, rumuńskiej Discovery Romania i polskiej Green Content. Od żadnej ani w 2024, ani 2023 roku nie dostała dywidend.
Co więcej, udziały w Green Content, nadającym stację Metro, która pod koniec br. zniknie z naziemnej telewizji cyfrowej, spowodowały też koszty. Firma przeprowadziła bowiem test na utratę wartości tych walorów (metodą zdyskontowanych przepływów pieniężnych, w oparciu o prognozę wyników Green Content na lata 2025–2027). W efekcie obniżyła ich wycenę w swoich bilansie o 2,26 mln zł do 10,33 mln.
Jak niedawno opisywaliśmy szczegółowo, spółka Green Content w 2024 roku nieznacznie zwiększyła przychody, a przy spadku kosztów operacyjnych o 7,5 proc. zarobiła na czysto ponad dwa razy więcej niż przed rokiem. 100 proc. udziałów spółki w kwietniu br. od Discovery Polska przejął TVN, płacąc 10,33 mln zł.
CZYTAJ TEŻ: Tak zarabia się w telewizji naziemnej. TVN dostał kolejną dywidendę
Na poziomie sprzedażowym brutto zysk Discovery Polska wzrósł z 36,58 do 42,11mln zł, z 36,72 do 42, mln 21, a czysty zysk 30,3 do 33,1 mln.
Londyński podmiot DNI Europe Holdings jako jedyny udziałowiec spółki jej zeszłoroczny zysk netto w całości przeznaczył na kapitał zapasowy. Na koniec ub.r. kapitały własne Discovery Polska wynosiły już 192,78 mln zł (46,05 mln w kapitale zakładowym i 112,95 mln w zapasowym), podczas gdy rok wcześniej było to 159,67 mln.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2024, a poprzedni – 2023