Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”

1 dzień temu 11

fot. materiały prasowe fot. materiały prasowe

Nowe podejście do młodego klienta

Przystępując do pracy, musieliśmy zadać sobie bardzo ważne pytanie: jak dotrzeć do młodszych odbiorców i zainteresować ich produktami bankowymi? Odpowiedź pojawiła się całkiem szybko: wchodząc do ich świata! Istotne w tym podejściu było zestrojenie ich potrzeb oraz sposobu komunikacji.

Kampania pod hasłem „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?” była skierowana do młodszej grupy wiekowej (13-26 lat). Centralnym punktem kampanii promocyjnej została mapa Money Tycoon w Fortnite – jednej z najpopularniejszych gier komputerowych na świecie. Co wpłynęło na wybór właśnie tej gry? Gracze z Polski są czwartą co do wielkości grupą użytkowników, a globalnie najliczniej korzystają z niej osoby w wieku 18-24 lat.

Money Tycoon – edukacyjna mapa w świecie Fortnite

Agencja Sales&More S.A. odpowiadała za realizację kampanii i wdrożenie mapy w Money Tycoon. Koncepcję kreatywną przygotowała agencja SPOT AND DOT, a firma BeLoud wykonała mapę. Jednocześnie wszystko nie byłoby możliwe bez strategicznego, partnerskiego i odważnego podejścia Banku Pekao S.A.

Mapa Money Tycoon łączy świetną zabawę z edukacją finansową, bankowością oraz wiedzą o inwestowaniu. Gra polega na jak najszybszym zbudowaniu własnego, 7-piętrowego budynku Banku Pekao S.A. Odbywa się to za pomocą środków, które gracz zdobywa rozwiązując quizy, pokonując tory przeszkód i biorąc udział w wyścigach. Korzysta również z bankowości, w tym z lokat oraz kont oszczędnościowych jak również inwestuje w biznesy w celu pomnażania środków. To wybór strategii inwestycyjnej determinuje powodzenie gracza.

Sukces gry przeszedł nasze oczekiwania!

Wyniki kampanii dla Banku Pekao S.A. pokazują, że wychodząc poza standardowe kanały marketingowe, można realizować cele i skutecznie docierać z ofertą banku do młodych ludzi.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Akcję promował Kamil „Kaluch” Kaliński – najpopularniejszy gracz GTA V i czołowy youtuber gamingowy. Inni twórcy związani z Fortnite organizowali konkursy promujące rozgrywki, podczas których gracze otrzymywali nagrody (np. kody Pay Safe Card) za najlepszy wynik na mapie.

Premiera gry odbyła się 3 grudnia 2024 r. – w okresie aktualizacji platformy. Na przełomie listopada i grudnia twórcy Fortnite wprowadzili zmiany w systemie gry, które znacząco ograniczyły ruch organiczny na większości nowo powstałych map w trybie kreatywnym, również na mapie Money Tycoon. Nie przeszkodziło to jednak w realizacji. Efekty kampanii gamingowej to:

88 tys. rozgrywek – o 294% więcej niż zakładano.
42 minuty średniego czasu rozgrywki, co oznacza również czas interakcji z brandingiem Banku Pekao S.A.
61 807 godzin spędzonych na mapie przez wszystkich uczestników.
27 600 reakcji w mediach społecznościowych.
• W trakcie kampanii została zaimplementowana mechanika sprzedażowa oparta o konkurs w grze, która pozwoliła jeszcze mocniej powiązać działania z performance i stworzyć dodatkowy kanał akwizycji kont osobistych.

Wyniki kampanii dla Banku Pekao S.A. pokazują, że wychodząc poza standardowe kanały marketingowe, można realizować cele i skutecznie docierać z ofertą banku do młodych ludzi.

Jak nie teraz, to kiedy? Prestiżowa nagroda w kategorii Metaverse

Kampania jako jedyna z Polski zdobyła trzy nominacje w prestiżowym konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA w kategoriach: Finance, Gaming i Metaverse. Konkurs zakończył się sukcesem dla Banku Pekao S.A., Sales&More, SPOT AND DOT i BeLoud – 4 czerwca 2025 r. ogłoszono wyniki: brązowy medal w kategorii Metaverse.

Kampania otrzymała również wyróżnienie w Effective Media&Marketing Awards 2025 w kategorii Gaming, Sport, Music & Entertainment. Konkurs promuje i nagradza najwyższe standardy działań marketingowych.

To pokazuje, że komunikacja marketingowa w branży finansowej może przełamywać schematy – łączyć produkty bankowe z nauką i rozrywką. Nie byłoby to jednak możliwe bez odważnych decyzji, kreatywności i wysiłku wszystkich zespołów zaangażowanych w kampanię.

Przeczytaj źródło