Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.
„Financial Times” powołując się na swoje źródła twierdzi, że w ostatnich dniach OpenAI pokazał firmom prototyp swojej nowej funkcji płatności. Zamierza w ten sposób rozwijać się na płaszczyźnie handlu elektronicznego w poszukiwaniu nowych źródeł przychodów.
Plany OpenAI na zakupy
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej
OpenAI prezentuje obecnie produkty na platformie ChatGPT z możliwością klikania w linki do sklepów internetowych. W maju br. podawaliśmy, że zdecydowano się na aktualizację funkcji wyszukiwania internetowego ChatGPT, która ma ułatwić użytkownikom zakupy online dzięki spersonalizowanym rekomendacjom produktów zawierającym zdjęcia, recenzje i bezpośrednie linki do nich. Wtedy jeszcze zapewniano, że firma nie będzie otrzymywać prowizji od zakupów dokonanych za pośrednictwem platformy.
OpenAI is getting ready to take a cut from purchases made directly in ChatGPT, per FT.
The company plans to roll out integrated checkout in partnership with $SHOP Shopify, aiming to monetize even free users. Brands would pay a commission on orders fulfilled through the platform pic.twitter.com/LdNUwKp6ez
W międzyczasie OpenAI zawarł umowę z platformą płatniczą Shopify. „FT” twierdzi, że kolejnym celem jest integracja systemu płatności z ChatGPT, co zapewni użytkownikom finalizację transakcji na platformie. Sprzedawcy, którzy otrzymają zamówienia w ten sposób, będą płacić OpenAI prowizje.
Według ekspertów, plany OpenAI stanowią zagrożenie dla modelu biznesowego Google, ponieważ konsumenci coraz częściej korzystają z chatbotów opartych na sztucznej inteligencji, aby wyszukiwać produkty. Modele AI coraz lepiej zapamiętują preferencje użytkownika i mogą udzielać bardziej użytecznych odpowiedzi.
Czytaj także: Orlen stawia na AI