Szefa Instagrama przestał kierować serwisem Threads. Meta nominowała nową osobę

2 dni temu 11
Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.

Jak informuje TechCrunch powołując się na informacje serwisu Axios, Threads będzie zarządzany przez byłego zastępcę dyrektora zarządzającego generatywną, sztuczną inteligencją w Mecie. Takie właśnie stanowisko do tej pory piastował Connor Hayes.

Hayes od 2011 roku związany jest z Metą (wtedy jeszcze Facebook) i już dwukrotnie pracował przy Instagramie – w latach 2018-2019 jako dyrektor zarządzania produktami i na przełomie 2022 i 2023 roku jako zastępca szefa zarządzania produktami, więc doskonale zna serwis.

Adam Mosseri pozostaje na czele Instagrama. Meta nie potwierdziła na razie doniesień o zmianach.

Dlaczego Threads zmienia szefa? Czyżby produkt okazał się być porażką? Nic bardziej mylnego. Nowy szef to oznaka, że Threads przestaje być projektem pobocznym przyspawanym do Instagrama. 

Serwis ostatnio znacząco się przybliżył w liczbie dziennych użytkowników do swojego bezpośredniego konkurenta, jakim jest należący do Elona Muska X. W czerwcu było to globalnie ponad 115 milionów użytkowników dziennych (wzrost rok do roku o 127,8 procent) przy 132 milionach na X (spadek rok do roku o 15,2 procent).

Czy rzeczywiście Threads, któremu wiele osób oraz ekspertów nie wróżyło sukcesu, na stałe zagości wśród liderów serwisów społecznościowych? Na razie jeszcze odrobinę za wcześniej by na to odpowiedzieć, ale wszystko wydaje się być na dobrej drodze. Nowy szef, który będzie mógł w pełni skupić się na serwisie, może przyśpieszyć rozwój Threads. Ciekawe jest również to czy ostatnie dwa lata spędzone przy pracy z generatywną AI będą miały wpływ na rozwój serwisu właśnie w kierunku treści tworzonych z wykorzystaniem sztucznej inteligencji.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Threads i użytkownicy w Polsce

Według danych Mediapanelu Gemius/PBI w maju 2025 serwis Threads miał w Polsce ponad 2,5 miliona użytkowników (10 razy mniej niż Facebook) i plasował się na 10. miejscu wśród serwisów społecznościowych. Średni czas spędzony przez użytkownika to zaledwie 23 minuty i 33 sekundy.

Te teksty z informacjami o Threads również mogą Cię zainteresować

Threads wprowadza wiadomości. W tle ważniejszy przekaz - czemu serwis nie miał opcji wiadomości od początku?

Przeczytaj źródło