Reklama 3 tysiące złotych na miesiąc.
fot. Justin Sullivan/Getty AFP/East News
Według wyników badania Mediapanel, opracowanych przez Wirtualnemedia.pl, w czerwcu 2025 roku Temu odwiedziło 19,54 mln internautów w Polsce, co daje zasięg na poziomie 65,69 procent. Spędzali na nim średnio 51 minut i 5 sekund.
Z kolei Allegro może się pochwalić 17,72 mln użytkowników (59,58 procent zasięgu) i najdłuższym przeciętnym czasem spędzonym na stronie, który wyniósł godzinę, 39 minut i 24 sekundy na osobę.
Zobacz: Strony główne: Onet na czele, Gazeta.pl z większą przewagą nad o2
Wysoko w zestawieniu są Media Expert z 12,17 mln użytkowników oraz Aliexpress z 9,65 mln (odpowiednio 40,91 i 32,47 procent zasięgu). Warto jednak zwrócić uwagę, że chiński serwis e-commerce miał zdecydowanie większy, bo ponad pięciokrotnie, czas spędzony na użytkownika wynoszący 41 minut i 57 sekund (przy 7 minutach i 29 sekundach dla Media Expert).
Oprócz Allegro na około półtorej godziny swoich polskich użytkowników przyciągał Vinted. Przeciętny czas korzystania z tej platformy wyniósł godzinę, 29 minut i 27 sekund.
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej
W czerwcu głównie spadki
Niemal wszystkie serwisy e-commerce zaliczyły spadki liczby realnych użytkowników w porównaniu do maja 2025 r. Wyjątkiem jest Shein, który zyskał ponad 246 tys. odwiedzających (wzrost o 3,28 proc.) oraz Empik z 54 tys. użytkowników więcej (wzrost o 0,69 procent). Największe spadki w liczbie użytkowników zanotowały zaś Erli (345 tysięcy) oraz Allegro (297 tysięcy).
Na większości platform spadł również średni czas korzystania. Największe spadki pod kątem procentowym zanotował Vinted (16,01 procent w dół), Rossmann (11,85 procent) oraz Allegro (8,74 procent). Wzrosty zanotowały trzy strony z zestawienia: Erli (14,09 procent w górę), Amazon (11,7 procent) oraz Temu (0,76 procent).
W czerwcu przewaga Temu nad Allegro wzrosła o 141 tysięcy realnych użytkowników względem maja i wynosiła 1,81 mln. Warto przypomnieć, że jeszcze w lutym br. to polska platforma była liderem zasięgowym, z przewagą 123 tys. użytkowników nad chińskim konkurentem.