Z wyliczeń przedstawionych przez TikToka wynika, że platformę co miesiąc odwiedza już niemal jedna trzecia populacji kontynentu w Europejskim Obszarze Gospodarczym i Wielkiej Brytanii.
Wraz z poszerzaniem się naszej społeczności wzrasta także ekonomiczny, kulturowy i społeczny wpływ TikToka na Europę. Od udostępniania sztuki nowym odbiorcom, przez inspirowanie młodych czytelników, po wspieranie małych firm w rozwoju i tworzeniu miejsc pracy – TikTok przyczynia się do wielu pozytywnych historii
Marlene Masure, general manager, content operations, Europe
Do obliczeń TikToka na temat liczby użytkowników włączono 32 kraje: Austria, Belgia, Bułgaria, Chorwacja, Cypr, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Niemcy, Grecja, Węgry, Islandia, Irlandia, Włochy, Łotwa, Liechtenstein, Litwa, Luksemburg, Malta, Holandia, Norwegia, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Hiszpania, Szwecja, Szwajcaria i Wielka Brytania.
Metodologia obliczeń jest zgodna z tą, używaną przez TikToka w raportach DSA.
Z badania Mediapanel wynika, że z platformy TikTok w sierpniu br. korzystało w Polsce 15,2 mln użytkowników, a każdy z nich spędził na TikToku średnio 21 godzin i 11 minut.