Blicharski: Rynek będzie się mierzył z trendami demograficznymi, ale nie widzimy ryzyka odpływu pracowników czy franczyzobiorców z Ukrainy. Zwiększyliśmy tempo otwierania nowych sklepów
W I półroczu sieć Żabka urosła w Polsce o 724 sklepy., a udział waszej sieci w rynku pierwszy raz przekroczył 10 proc. To był udany okres dla spółki?
Tempo naszego wzrostu na tle rynku jest zbliżone do poprzednich kwartałów. Według danych Nielsena spożywczy rynek detaliczny w Polsce rozwija się w tempie ok. 5 proc. rocznie, a my utrzymujemy nieco wyższą dynamikę. Pierwsze półrocze było dla nas bardzo dobre nie tylko w wymiarze całkowitego wzrostu sprzedaży, wynoszącego ponad 14 proc. rok do roku, ale również w zakresie sprzedaży porównywalnej (like-for-like), gdzie odnotowaliśmy 6,1 proc. wzrostu, też powyżej rynku. To cieszy, tym bardziej że w lutym i w maju odnotowaliśmy dość niesprzyjające warunki pogodowe. Trzeba też wziąć pod uwagę, że historycznie Żabka weszła na rynek później niż inni gracze, więc naszym celem jest znalezienie niezagospodarowanych nisz.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Nikodem Chinowski
Dziennikarz gospodarczy DGP
Zobacz
Popularne Zobacz również Najnowsze
Przejdź do strony głównej

1 miesiąc temu
29





English (US) ·
Polish (PL) ·