Nowa ustawa medialna pod znakiem zapytania. Zmiany wcale nie są pewne

6 dni temu 7
Nowa ustawa medialna pod znakiem zapytania. Zmiany wcale nie są pewne. Na zdjęciu Marta Cienkowska i Maciej Wróbel Nowa ustawa medialna pod znakiem zapytania. Zmiany wcale nie są pewne. Na zdjęciu Marta Cienkowska i Maciej Wróbel / Dziennik Gazeta Prawna / Marek Mikołajczyk

Resort kultury zaprezentował założenia nowej ustawy medialnej. Na horyzoncie nie brakuje jednak komplikacji.

O tym, co znajdzie się w projekcie nowej ustawy medialnej, informowaliśmy na łamach DGP wielokrotnie. Kierownictwo Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego potwierdziło te doniesienia przed weekendem. – Ustawa medialna jest jednym z najważniejszych priorytetów naszego rządu, a przede wszystkim MKiDN – wskazała szefowa resortu Marta Cienkowska.

Wymogi niezależności

Projekt zakłada likwidację Rady Mediów Narodowych, która od 2016 r. odpowiada za wybór zarządów i rad nadzorczych w spółkach mediów publicznych. Kompetencje te mają wrócić do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Władze publicznych mediów mają być wybierane w konkursach, a kandydaci do nich spełniać wymagania obejmujące m.in. brak przynależności do partii politycznej w ostatnich pięciu latach oraz niekandydowanie w wyborach w ciągu 10 lat. Zarządy mają być jednoosobowe. Rady nadzorcze składać się mają z pięciu członków lub trzech – w przypadku spółek mediów regionalnych. Ich kadencja ma trwać pięć lat.

Zmiany obejmą także KRRiT. Od momentu wejścia w życie ustawy ma ona zostać wymieniona. Będzie składać się z dziewięciu członków powoływanych na sześcioletnią kadencję. Ich wybór będzie odbywać się rotacyjnie, co dwa lata. Czterech członków wybierać ma Sejm, dwóch – Senat, a trzech – prezydent.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję

Zapisz się na newsletter

Otrzymuj codziennie rzetelne informacje o zmianach w prawie i podatkach oraz aktualności istotne dla przedsiębiorców.

Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich

Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.

success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Zobacz

Popularne Zobacz również Najnowsze

image for background

logo www.GazetaPrawna.pl

Przejdź do strony głównej

Przeczytaj źródło