Koniec z drukowaniem, podpisywaniem i archiwizowaniem przez pół dekady papierowych zgłoszeń do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (ZUS). Już jutro zniknie jeden z bardziej uciążliwych obowiązków dla płatników składek na ubezpieczenia społeczne.
We wtorek 4 listopada wchodzi w życie nowelizacja z 12 września 2025 r. ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz.U. poz. 1409), która wprowadzi pozornie niewielką, ale istotną zmianę dla płatników składek. Od jutra pracodawcy nie będą musieli przechowywać papierowych zgłoszeń do ubezpieczeń przez pięć lat. Dotychczas firmy, zgłaszając pracownika do ZUS nawet drogą elektroniczną, miały obowiązek archiwizować przez pół dekady pisemny dokument z własnoręcznym podpisem osoby zgłaszanej. Wymóg ten był postrzegany przez przedsiębiorców jako nadmierny, gdyż zgłoszenia do ubezpieczeń widnieją w systemie ZUS i nie ma potrzeby dodatkowej archiwizacji.
ZUS ma wszystkie dane w systemie
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Zobacz
Popularne Zobacz również Najnowsze
Przejdź do strony głównej

6 dni temu
7

![Zendaya w filmie oscarowego twórcy „Tamtych dni, tamtych nocy”. To pełna napięcia gra, która rozpala zmysły [RECENZJA]](https://images.immediate.co.uk/production/volatile/sites/64/2025/10/okladka-01c585e.png?resize=1200%2C630)




English (US) ·
Polish (PL) ·