Od jutra przedsiębiorcy nie muszą już przechowywać papierowych zgłoszeń do ZUS

6 dni temu 7
Kierunkowskaz z napisem ZUS Kierunkowskaz z napisem ZUS / shutterstock

Koniec z drukowaniem, podpisywaniem i archiwizowaniem przez pół dekady papierowych zgłoszeń do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (ZUS). Już jutro zniknie jeden z bardziej uciążliwych obowiązków dla płatników składek na ubezpieczenia społeczne.

We wtorek 4 listopada wchodzi w życie nowelizacja z 12 września 2025 r. ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz.U. poz. 1409), która wprowadzi pozornie niewielką, ale istotną zmianę dla płatników składek. Od jutra pracodawcy nie będą musieli przechowywać papierowych zgłoszeń do ubezpieczeń przez pięć lat. Dotychczas firmy, zgłaszając pracownika do ZUS nawet drogą elektroniczną, miały obowiązek archiwizować przez pół dekady pisemny dokument z własnoręcznym podpisem osoby zgłaszanej. Wymóg ten był postrzegany przez przedsiębiorców jako nadmierny, gdyż zgłoszenia do ubezpieczeń widnieją w systemie ZUS i nie ma potrzeby dodatkowej archiwizacji.

ZUS ma wszystkie dane w systemie

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję

logo Beata Lisowska

Zapisz się na newsletter

Otrzymuj codziennie rzetelne informacje o zmianach w prawie i podatkach oraz aktualności istotne dla przedsiębiorców.

Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich

Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.

success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Zobacz

Popularne Zobacz również Najnowsze

image for background

logo www.GazetaPrawna.pl

Przejdź do strony głównej

Przeczytaj źródło