Ten tekst przeczytasz w mniej niż minutę
Główny Inspektorat Sanitarny wydał ostrzeżenie przed goździkami marki Kamis. Dwie partie przyprawy zawierają chlorpiryfos – szkodliwy pestycyd, który może poważnie zagrażać zdrowiu, szczególnie dzieci. Konsumentom zaleca się wyrzucenie produktu lub zwrot do sklepu.
Przyprawa marki Kamis zawiera pestycydy – ostrzeżenie GIS
Główny Inspektorat Sanitarny (GIS) ostrzega przez popularną przyprawą marki Kamis. Ze względu na przekroczenie NDP pozostałości chlorpiryfosu, czyli pestycydów, wycofano ze sprzedaży goździki marki Kamis. Zanieczyszczone są dwie partie przypraw.
- Nazwa produktu: Goździki całe 8 g Kamis
- Producent: McCormick Polska S.A.
- Kod kreskowy: (EAN) 5900084274098
- Data przydatności / Numer partii: 08/02/28 0002787537 oraz 20/03/28 0002803425
Ostrzeżenie GIS: przyprawa marki Kamis zawiera pestycydy i nie nadaje się do spożycia
Goździki marki Kamis były sprzedawane m.in. w sieci Auchan. Konsumenci, którzy zakupili wskazane partie wyżej wymienionego produktu, nie powinni go spożywać. Zamiast tego, powinni go wyrzucić lub zwrócić do sklepu, w którym został zakupiony. Auchan informuje, że produkty zostaną całkowicie zrefundowane.
Pestycydy w przyprawie marki Kamis : czym grozi spożycie chlorpiryfosu?
Spożycie pestycydów zawartych w produktach marki Kamis może być niebezpieczne dla zdrowia i życia. Substancja ta uszkadza układ nerwowy, mogą również pojawić się problemy ze strony układu hormonalnego i odpornościowego. Spożycie pestycydów jest szczególnie niebezpieczne dla dzieci poniżej 10. roku życia.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Justyna Klupa
Z wykształcenia prawniczka, z zamiłowania redaktorka. Zaczynała w „Pulsie Biznesu”, a dziś współtworzy redakcję serwisu GazetaPrawna.pl, gdzie pisze głównie o prawie, społeczeństwie i biznesie. Lubi opowiadać o ludziach stojących za sukcesem firm i o tym, jak pasja spotyka się z profesjonalizmem. Z zainteresowaniem śledzi rozwój polskich marek modowych oraz to, jak prawo i gospodarka wpływają na branże kreatywne. Fanka dobrej kawy i pudelków. W wolnym czasie podróżuje, słucha muzyki i sięga po reportaże.
Zobacz
Popularne Zobacz również Najnowsze
Przejdź do strony głównej

5 dni temu
11



English (US) ·
Polish (PL) ·